Varför jag blev så svettig…

…kan vi ju återgå till nu. 😉
Jag började med att springa på löparbandet. Det kändes riktigt bra. Totalt blev det 5,3 km och sista km gick i 5,30-tempo. Detta utan att jag blev särskilt trött (!) Däremot kände jag av muskelfästet sista biten. Frustrerande…!

Inte så att det gjorde JÄTTEONT, men det kändes. Det är i alla fall inte värre idag. So far so good. Men varför kan inte kroppen försöka samarbeta med formen, nu när den känns så bra?!

Sedan körde jag styrka. Lite gott  och blandat. Framför allt rygg, triceps och axlar. Blev lite core och avslutade med rotationsövning, efter tipset från Lovisa. Det gjorde nog gott för ryggen.  🙂

  • Smal rodd, 31-25-18 kg: 3 x 10 rep
  • Bred rodd, 31-25-18 kg: 3 x 10 rep
  • Latsdrag 38-31-31 kg: 3 x 10 rep
  • Triceps (maskin) 18-18-11 kg: 3 x 10 rep.
  • Tricepscurl (över huvudet) 5 kg viktplatta: 3 x 15 rep
  • Axelpress, 18 kg: 2 x 12 rep
  • Axel-serie (ut-bak-upp), 4 kg hantlar: 3 x 10 rep
  • Militärpress, 10 kg: 3 x 12 rep
  • Sidoböj med 12 kg kettlebell: 3 x 12 rep/sida
  • Planka: 3 x 1 minut
  • Grön taggig boll: 2 x 1 min per ben

 

5 thoughts on “Varför jag blev så svettig…

Kommentera

