Lucia-löpning!

bulle…blev det lite grann av igår.
Inte med luciakrona, eller glitter som många av er andra, fina har gjort. Utan bara ”som vanligt”. Det räknas också va?

Först vad jag på dagis-luciafirande och grät en skvätt av stolthet över mina fina barn, som sjöng så himla bra (objektivt sagt). 😉 Sedan lämnade jag sambon själv hemma med barnen en stund och drog till gymmet.

Det var -19 grader ute (!) så ”t.o.m. jag” (trots att kyla inte brukar kännas så jobbigt) bangade utelöpningen såpass sent på kvällen! 8,3 km på löpbandet blev det totalt och jag körde enbart på känsla!

Fartlek blev det väl sammanfattningsvis,  kan man säga. Allt emellan 6.50-tempo (mestadels upp- och nerjoggen) till kortare ruscher på 4.50-tempo. Bra känsla i benen idag! Synd att kroppen kändes lite flåsigare…

Blev det någon luciaträning för er? 🙂

7 thoughts on “Lucia-löpning!

  1. Visst är man så stolt att man spricker när man se sitt barn stå där framme 😛
    Jag körde ett styrkepass, mer orkade jag inte :S
    bra jobbat och gött med fartlek!

Kommentera

