Maj-utmaningen! – Fightas med mina svaga sidor!

utmaning2

Sofy utmanar oss under maj månad och fokus ska ligga på våra svagheter!
Här kände jag mig mega-, jätte-, baouta-träffad! Så ok, jag bara måste hänga på, tror jag! 😉 Jag är expert på att undvika det jag tycker är extra tråkigt. Eller extra jobbigt. Ibland kan det t.o.m. vara både och. Och när man undviker något så blir det automatiskt en svaghet!

Som t.ex. långa intervaller… 1500 meters och uppåt. Och snabbdistans… Och ta mig tid till att köra rörlighetsträning… Och köra bröst/bisceps… Och att köra lååånga långpass… (Jag kör ofta 11-13 km när jag springer mina helgpass och allra helst skulle jag vilja komma upp i åtminstone 15-16 km. Gärna 18-20 km. Det sitter någon slags mental (och säkert kroppslig spärr runt 11-13 km för det är då jag brukar tappa orken). För att inte tala om kosten. Jag är en riktig sockerråtta, även om det varit bättre efter årsskiftet. Men fortfarande inte BRA.

Ja, men ni hör, vad jag håller på..? Fuskar massor!!
Jag tränar gärna, men då tränar jag det som jag tycker är roligt. Eller bekvämt. Har jag riktig tur kan det t.o.m. vara både och. 😉
Just nu har jag inte tid att ”ta tag” i allt detta och fokusera på alla delar. Och det var ju inte heller tanken med utmaningen. Men däremot MINA mål för maj vara att fokusera på lååånga långpass, dvs för mig: 15 km och uppåt. Och rörlighetsträning. I gengäld får jag uthållighet och ja… rörlighet/smidighet helt enkelt. Det behöver stela löparmuskler! 🙂

Ni hänger väl på? Vad blir era fokus-mål för maj månad?
.

7 tankar om “Maj-utmaningen! – Fightas med mina svaga sidor!

  1. Mitt mål är att må bra i sinnet. Det kommer jag att göra med hjälp av träning och fina människor. Mitt lilla mål är att bli smidig i kroppen, få starka muskler och platt mage 🙂
    Kram kram

  2. Åh det är ju med blandade känslor men klart man måste vara på!! Ta tag i sina svagheter är ju inte alltid det lättaste! Lycka till med ditt så kör vi hårt nu då 😀

  3. Bra utmaning, lycka till.
    Här blir det att ta tag i min löpning somjag heeeela tiden skjuter på framtiden, jag som äskar löpning, vad har hänt liksom?

    Kram

  4. Bra utmaning! Och bra att du vet dina svagheter och vågar stå för dom! Jag har lite liknande: hatar intervaller och snabbdistans (mest för att mina senaste blödningar kom efter ett tufft pass av dylik löpning), tycker godis är lite vääääl gott, och har NOLL motivation till att gå till gymmet just nu. Det är ju löparväder! Så mitt mål i maj får bli att ta mig till gymmet minst två gånger, helt en gång i veckan eller mer!
    Trevlig helg!
    Kram E

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s