Ju äldre, desto smartare (fegare)?

Det som kändes bäst igår var CX Works-passet! 
Bra kontakt med magmusklerna och bra övningar som verkligen brände gott! Däremot kändes styrkeövningar på gymmet efteråt, sådär… Jag hade ingen kraft, ingen inspiration. Det kändes helt ok, men inte jättebra. Ungefär som löpningens motsvarighet till mellanmjölk-pass.

Jag fick liksom aldrig den där sköna känslan.Den får jag inte alltid när jag springer så där är jag ”van”, men däremot oftast när jag kör styrka! Men men… Ryggen fick jobba en del i alla fall! Och bicepsen, där jag faktiskt (!)  (till skillnad från övriga övningar)  körde med 8 kg hantlar; Dvs de tyngsta jag har haft på biscepscurl hittills. Det är nog min klenaste muskelgrupp (efter triceps) men så tycker jag inte att det är särskilt kul att köra det heller, så jag får skylla mig själv. Men PB är ändå PB, oavsett antal kg! 😉

* Latsdrag, dropset – 4 x 8 reps.
* Smal rodd, skivstång -: 4 x 8 reps.
* Bred rodd, skivstång – 4 x 8 reps.
* Ländpress (maskin) –  3 x 10 reps.
* Låg rodd (maskin) –  4 x 8 reps.
* Hantelcurl : 3 x 8 reps.
* Koncentrationscurl –  3 x 8 reps.
* Kettlebell swings: 3 x 12 reps.
* Boxjumps (ca 50 cm låda): 25 reps.

Lådan jag körde boxjumps på idag var nog ca 10-15 cm högre än den jag testade på sist och det var inga problem. Jag vände på lådan och då blev den plötsligt ca 30 cm (!) högre och jag stod och laddade länge. Testade att hoppa bredvid den, för att se om jag över huvudtaget kom så högt upp med fötterna. Det gjorde jag… NÄSTAN (om inte spegeln ljuger)! Men jag fegade ur. Om jag missade lådan så slår jag ju sig gul och blå… Är man 33 år, är man (läs jag) lite försiktigare (fegare?) än när man (jag) var 18 år. Då hade jag förmodligen testat utan att tveka! 😉

Foto: blog.journalmenu.com

Foto: blog.journalmenu.com

6 thoughts on “Ju äldre, desto smartare (fegare)?

  1. Ping: Bra kontakt – äntligen! | Rund är också en form!

  2. Snart flyger du upp ska du se! Jag hatar lådhopp. Blir rädd som en annan vägrande häst. Inte för att jag är helt ospänstig, men jag har sjukt oberäknelig koordination.

Kommentera

