Fem (!) dagar kvar…

Jag börjar på riktigt bli nervös!!
Vad har jag gett mig in på? Visst, jag vet att jag har klarat nästan 18 km på Risveden-loppet och att formen just nu känns aningens bättre. Men med tanke på hur tungt 7 km i Skatås ändå kändes (även om det samtidigt kändes bra) så kan jag inte låta bli att tänka:
”Hur i h***e ska jag orka YTTERLIGARE 11 km på små steniga/rotfyllda stigar…?!

Inte alls bra mental uppladdning, det inser jag ju själv…
Men just nu känns 18 km terräng jäkligt långt! Jag vet inte om min ”icke-oro” inför Risveden berodde på att det var mitt första långa lopp. Jag hade inga krav på mig själv, visste inte hur långt det egentligen var, eller hur jobbigt det skulle kännas. Det vet jag nu! Är det därför jag tycker det känns jobbigare den här gången?

Vad är ert bästa pepp-tips till er själva, när ni tvivlar på er själva?  

Foto: lerumvildmark.se

Foto: lerumvildmark.se

16 tankar om “Fem (!) dagar kvar…

  1. Åh, så spännande! Detta kommer du fixa galant!
    Försöker att peppa mig med belöningen jag får efter loppet; som medaljen, god mat, nöjdheten att kommit i mål. Försöker tänka så. 🙂

  2. Det är inte ofta jag tror på mig själv, men jag brukar tänka att jag vill bevisa motsatsen till vad jag tror. Det driver mig att fixa mina mål. Du klarar detta, lugn och fin så kommer de gå galant! JAg suger åt mig av de andras tips för jag känner ju likadant, speciellt nu inför triathlonet 😛

  3. Joooo du kommer fixa det!!! Du är ju grym ju. Har du fixat det en gång fixar du det igen 🙂 Köp en stooor Ben & Jerry och ställ i frysen som du kan lyxa till det med när du klarat det! haha. Jag brukar alltid unna mig något extra lyxigt eller gott när jag sprungit ett lopp 😀

  4. Nej men åh, det kommer att gå super! Jag brukar tänka på att alla andra har det lika tungt, när det börjar suga i benen. På nåt sätt är det en tröst, att vi liksom gör det här tillsammans. 🙂

  5. Mental träning!

    Försök se framför dig att det går bra, att benen känns lätta och att det bara rullar på, över stock och sten! Gör det ett par gånger om dagen så kommer du automatiskt hitta känslan av lätthet när du är där ute i spåret! Förknippa helt enkelt tanken på löpning med lätthet och glädje så tar kroppen själv fram känslan när det är dags 🙂 lycka till på loppet! Kommer gå som en dans!

  6. Åk dit och ha kul och sätt ingen press på dig själv att slå tider. Du är en vinnare bara genom att ställa upp!:)
    Kram

  7. Tänk på alla gånger du känt dig stark och då du överträffat dig själv. Tänk på något särskilt minne som du kan plocka fram när det känns lite jobbigt. Du kommer garanterat att få energi av att tänka på någon gång då du sprang riktigt bra, var stark och kämpade!

  8. Kanske inte riktigt det du var ute efter, men jag har skrivit lite om mina tvivel här http://traningskalendern.wordpress.com/2013/05/12/vecka-19-sondag-cykling/
    Annars tror jag att det är risken för att inte lyckas som gör att man tvivlar på sig själv. Jag tror att man måste våga gå in helhjärtat för att vinna, men samtidigt acceptera risken att misslyckas. Alternativet är ju att inte göra nåt alls och då har man ju förlorat direkt. Genom att delta i loppet är du redan en vinnare!! Lycka till!!

    (Hmm… kanske borde skriva ett eget inlägg om detta ;-D)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s