Oh, herregud! Att se sig själv…

…på bild är normalt sett, ingen höjdare (tycker jag).
Men att plötsligt få se sin LÖPTEKNIK på bild är fanimej VÄRRE..! Jag testade att ta några bilder ”in action”, när jag var ute igår. Vanligtvis tar jag ju bara stillastående sk. ”egobilder”. 

Jösses. Allvarligt talat? Hahaha! Tur att jag bor så ensligt som jag gör.
Hade jag gjort detta inne i stan hade folk skrattat åt mig. Det var ju till att börja med; ett helt projekt att ta bilderna. Hur gör ni för att komma lagom nära kameran…?? Jag kom antingen får långt ifrån, eller för nära. Eller också såg jag ut som en… ja, jag vet inte vad. Kolla vad jag slänger med armarna?! Löpekonomisk. I think NOT! *harkel* 😛

Hur som helst, blev det totalt sett 8 km terräng. Dagens ”note to self”: Använd inte kortbyxor i obanat/ministigar. (Som om jag inte visste det egentligen..! *duuuh* = Mammahjärna!) Jäkla granris. Gratis piercing x tusen nålar. Aj som ***!

Men som sagt; Löpskolning måste till! Snarast!
Har ni sett er själva springa på kort/film? Om inte, testa. I dare you! 😉

image

image

image

27 tankar om “Oh, herregud! Att se sig själv…

  1. Pingback: Third time´s a charm! | Rund är också en form!

  2. Det ser ju asbra ut när du springer! Klart man flaxar med armarna när man springer terräng, det är ju för att hålla balansen 😉

    När du får in snitsen om hur man tar snygga löparbilder på sig själv får du hojta, för jag har nämligen ingen aning.

    /Dessi
    http://www.dessi.se

  3. Hehe jag hatar att se mig själv när jag springer. Första gången jag såg en liten filmsnutt från ett lopp var på blodomloppet i GBG. Jag såg ut som en rysk kulstötare….Herregud vad jag skrattade. Med bestämda steg skulle jag i mål hehehe

  4. Jaaa, du 🙂 Det där med stilig löpning är inte lätt. Var inte så hård mot dig själv. Är nog inte alls så farlugt som du tror. Men det jag reagerar på är att du verkar spänna axlarna. Försök slappna av!

  5. Tror jag föredrar att tro att jag flyger fram lika lätt som det känns som jag gör, haha! 😉 Skämt osido, det är bra att fota eller filma ibland. Jag ändrade om en hel del efter jag fick se mig själv in action första gången. 🙂

  6. Tidigare när jag spelade fotboll på högre nivå så filmade vi alltid våra matcher och tittade på i efterhand och jag kommer nog aldrig att vänja mig vid hur jag ser ut när jag springer. Den verkliga bilden stämmer inte helt överens med bilden på hur jag tror att jag ser ut. 😉
    Kram

  7. Haha, oh yes, I have!
    Vi körde inspelade löpteknik-filmer med klubben och trots att man tyckte att man tänkte jättemkt på teknik och att ta ut steget så såg man helt IDIOTISK ut. Varför tycker man alltid at tman själv både låter och SER ut som en clown på film?…

  8. Blev filmad när jag tävlade för universitetet. Jag pluggade på i San Diego. Allt skulle analyseras och jag kunde bara fokusera på hur illa det såg ut!!!

  9. Alltså, du är FÖR ROLIG! Haha. Jag vet exakt vad du menar. Känslan när man springer kan kännas hur bra som helst. Sen ser man sig själv på bild. OMG! Jag kan lika gärna lägga mig bakom en vagn, ser inte klok ut. Den dagen jag ser normal ut när jag springer, den dagen…ja då blir jag glad 🙂

    Löpskolning är bra grejer det, ska bara ”komma ihåg det”.. 🙂
    Kram

  10. Jag tycker att det brukar se lite bättre ut på film än på enstaka stillbilder. Tog du ingen film?

  11. Jag ska ta tag i det där efter triathlonet, jag ser inte klok ut. Har sett mig tidigare på video och bild när jag sprungit och det ser fan inte klokt ut. Likaså nu när jag skulle vara med i tidningen. Jag skäms allvarligt talat. Det är inte ofta jag skäms över mig själv, men det där var inte klokt 😦 Nästan så jag får ont i magen av de 😦

    Jag tycker det ser fint ut, bra jobbat med löpturen! kram

  12. Haha .. känner igen mig där. Man ser inte riktigt ut som man tror ibland, och tur är väl det kanske får då skulle man kanske inte träna.. Har inte sett mig springa men väl styrketräning av olika sorter, stönandes och stånkande – ingen snygg syn det heller! 😉

Lämna en kommentar