Hemmapass -Styrka

wpid-IMG_20130714_153701.jpg

.
Mina retro-hantlar fick bekänna färg igår kväll.

Eller ja, egentligen var de nog JAG som fick bekänna färg, när jag tänker efter. Haha! 10,75 kg x 2 st är inte att leka med! 😮 Det låter inte så mycket, men det känns desto mer! Det blev ben och rygg, för där finns ju de större musklerna som (i mitt fall) pallar med den typen av vikt. Det blev följande;

* Squats: 10 reps
* Sumo-squats: 10 reps
* Rodd (två hantlar): 10 reps
* Marklyft: 10 reps
* Utfall: 10 reps/ben
* Enarmsrodd: 10 reps

Detta gjordes fyra varv; (alla med två hantlar), förutom i sista (enarmsrodden) förstås. Med 1 minuts set-vila emellan. Lagom svettig jag var sedan…!! Och jag känner av träningsvärken (redan)?! Framför allt baksida lår. Däremot fick jag aldrig den där ”wow-känslan” som man kan få ibland, när man kör styrka. Jag vet inte om jag inbillar mig att man bara kan få den om man kör på gymmet…? *funderar*

 

dubbel-jag

Annonser

8 thoughts on “Hemmapass -Styrka

  1. Vill du ha en variant för framsida lår (o skinka) som du kan köra utan vikter så testa squats med upphopp. Det är sjukt mycket jobbigare än vad man tror. Gå ner så långt du kan, hoppa upp så högt du kan och vänta en sekund nere igen innan nästa hopp. Jag brukar bara köra 2 x 15 och det bränner som satan 🙂

  2. Gott pass! Skönt att ha hantlar hemma så du kan dra av det utan att behöva transportera dig en meter 🙂

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s