Väcka en sovande kropp.

Det var exakt det jag gjorde igår.
Inte för att det var särskilt fysiskt ansträngande att vabba igår, men jösses vad slö jag blev efter att ha varit hemma och ”såsat” en hel dag?! Det var nära, nära, att jag skippade träningen (hur jäkla dumt hade det inte varit?) Som tur var läste jag Rickards inlägg och det var PRECIS vad jag behövde! Krossa det där gnällande neggo-monstret som inte kan/vill/orkar träna. So I did! 🙂

Kände mig dock fortfarande riktigt slö när jag kom till gymmet, så jag började med lite PW på löpbandet.
Det väckte kroppen något. Sedan började jag med mindre muskelgrupper för att se om kroppen ville vara med. Övningar för de större grupperna höjer pulsen så himla mycket och med tanke på bacillerna här hemma, visste jag inte om kroppen verkligen försökte säga något eller om den bara var trögstartad?

image


Den var nog trögstartad. Efter att ha kört biceps och triceps kändes den betydligt piggare!

Jag avslutade därför även med lite coreövningar. Bosu-”bollen” är INTE min vän… (Eller jo, det vet jag ju att den är, men inte än). Tur för er att jag inte filmade när jag försökte köra Draken (utan vikt) och ändå flaxade som en skadeskjuten kråka. Haha! 

Slutligen körde jag assisterade chins och dips (i maskinen).
Dips gick jag betydligt bättre. Jag är GALET svag när det kommer till chins! Jag tycker det har känts bra när jag körde excentriska i takstegen nu under sommaren. Men nu när jag skulle göra hela rörelsen (även uppvägen) visade det tydligt att jag behöver bli starkare… Hur mycket vikt jag behövde lägga på nu säger jag inte. Men det kan i alla fall bara bli bättre! *Skratt* 😉

14 tankar om “Väcka en sovande kropp.

  1. Jag har aldrig förstått mig på den där plattan som står framför dig på bilden…vi har ingen sån på något av mina gym så jag har aldrig fått veta vad det är…vet du det?

    • Det är en ”snällare” variant av bosu-bollen (som du ser i nederkant på bilden). Den utmanar dina core-muskler, om du t.ex. vill koppla in dem mer om du kör knäböj (eller nästan vilken övningar som helst egentligen). 🙂

  2. Ibland e man verkligen segstartad! Hehe. Men det e bara att ta sig tid för att starta upp, för tillslut brukar det gå 😉 Bra jobbat!

  3. Grymt jobbat att ta dig iväg!! 😀 OCh jag är så glad att det äntligen känns kul att läsa om träning igen, blir äntligen peppad igen! 😀 Höftlyft på busubollen tycker jag är grymt bra (om än svider det rejält i rumpan/låren ;P)

  4. Jag är inte heller särskilt stark i chins. Har ofta tänkt att jag ska försöka bli bra på det men tröttnar oftast innan jag får några större förbättringar 🙂

  5. Men va bra du är som kom iväg trots att du kanske egentligen inte kände för det innan!
    Vinnarskalle skulle jag kalla det! Imponerande och inspirerande!! 🙂
    Kram!

  6. Haha! Så jäkla härligt att höra!!! 🙂 Det är det som är så fantastiskt med att blogga och läsa andras bloggar apropå ditt tidigare inlägg ( http://bit.ly/1aLUus9 ). Man kan bli så inspirerad och hjälpa varandra :). Hur mycket vikt man lägger på behöver man dock absolut inte berätta för någon 😉

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google-foto

Du kommenterar med ditt Google-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s