Löparendorfiner!

Jag springer hellre utomhus.
Japp, även på vintern. Om jag KAN. Men igår blev det ett undantag, just för att jag inte kunde. Det har regnat här efter senaste veckans snöfall och det är fullständigt snoooorhalt ute.
Det är såna här dagar jag önskar att jag hade fått tummen ur och köpt ett par METALLDUBBADE skor. Speedcrossen räcker långt och har funkat de senaste vintrarna. Men då gäller det att det är SNÖ. Inte is…

Det blev alltså inomhus-pass istället.
Det är väl ganska ok, men lite småtråkigt, om jag ska vara ärlig. För att få tiden att gå lite fortare körde jag därför fartlek. Funderade på jämnlånga tröskelintervaller först, men valde istället att köra på känsla och lyssna på kroppen. Det blev knappa 6,5 km med alltifrån 6,40-tempo ner till 5,10 i en blandad kompott.

Och det kändes ganska bra. 
Benen är (fortfarande) förvånansvärt pigga! Det blir väl lätt lite ”myror i brallan” efter ett längre löpuppehåll…? Däremot är ju kondis en färskvara helt klart. Det märktes i slutet av passet. Dock fortfarnde en (eller två beroende på hur man ser det) fot som håller sig i schack och känns bra. Nice!  🙂

Nu gäller det bara att jag bromsar mig själv (note to self!) och inte kör på för hårt så här i början. Det är lätt hänt när kroppen bubblar, grejar och har sig, i jakten på löparendorfiner… 😉

wpid-IMG_20131014_213749.jpg

12 thoughts on “Löparendorfiner!

  1. Förstår dig. Friskt luft i kombination med träning är väl ändå det bästa? (säger jag som gillar att simma i badhuset). Beundrar dem som vågat cykla i det sliriga isvädret som varit. Kram.

  2. Kul att du är igång igen och att foten håller sig snäll! Jag tror också det är bra att köra just fartlek/intervaller på löpband när man inte har möjlighet att ta sig ut. Men distanspass och långpass på löpband… aldrig! Då bara MÅSTE man ut i skogen och skutta. 😀

  3. Härligt! Jag föredrar såklart att springa ute, men har hittat massa roliga grejer på löpbandet så just nu tycker jag det är lite kul att springa inne faktiskt.

  4. Du. Nyfikna jag undrar hur länge du sprungit, hela livet eller började du springa ”av nån orsak”? Du har kanske skrivit det nånstans, isf får du ursäkta mej 🙂

  5. Förstår dig, mycket roligare att springa ute än inne. Men nöden har ju ingen lag, och bättre att få springa än att inte göra det alls.
    Kram

Kommentera

