Du är för rund för att springa ett Marathon!

Vi lever i en oerhört utseende-fixerad värld!
Man ska se ut på ett visst sätt. I den ”vanliga” världen tror unga tjejer att de måste vara TOKSMALA. I fitnessvärlden vill man vara muskulös och ha sex-pack. Jag har aldrig haft ätstörningar, men tyckte under några år att jag vägde ”för mycket”. Jag var osäker och ville ha 26 tums jeans som de snygga, smala tjejerna i klassen. I dag inser jag ju att jag trots min osäkerhet, har haft TUR då det aldrig utvecklades till något värre.

Idag är jag nöjd med min kropp!
Det är en fantatisk känsla och jag ÖNSKAR att jag vifta med ett trollspö och få alla tjejer att trivas med sig själva. Ni är fantastiska och vackra, precis som ni är! Era kroppar är en makalös ”manick” som klarar sååå mycket om ni bara låter den göra det! Inte misshandla den. 😦

Hela samhället behöver förändras. Vi behöver sunda förebilder, så att vi vågar tro på oss själva och älska oss själva!
Jag blir så oerhört förbannad när jag hör sånt här; Alexandra gick för att kolla upp en segdragen förkylning och får höra av sin LÄKARE (!?) att hon ser inte ut att vara en Marathon-löpare. Att hon har för bred rumpa och för breda lår….

SAY WHAT?!! *förbannad* Hon gav, som tur var, svar på tal för hon är s.t.a.r.k!
Jag har bara träffat henne IRL ett par gånger, men hon är en grym tjej, med skinn på näsan! En tjej som KAN ge svar på tal! Tänk om det hade varit en osäker tjej? Tänk vad en sån kommentar hade satt sig hon någon som inte hade kunnat skaka av sig den utan istället börjat fundera?!

” Jo, han har nog rätt. Jag är nog för rund. Jag klarar nog inte att springa Marathon. Eller, i alla fall gå ner 10 kg i vikt innan jag springer ett Marathon..?”

Glöm inte; RUND ÄR OCKSÅ EN FORM! Och en jäkligt bra sådan! 😉

21 thoughts on “Du är för rund för att springa ett Marathon!

  1. Ping: Mitt 2014 – Del 1 (Januari – Juni) ! | Rund är också en form!

  2. Hej! Var kan man köpa löparkläder till fullvuxna kvinnor? Jag är 1,80 lång. Väger 128 kg efter två graviditeter och efter att ha varit rullstolsburen en längre tid för två år sedan. Äntligen kan jag gå igen utan bäckensmärtor och i förra veckan kunde jag börja så försiktigt med att jogga. Vilken lycka! Vilken frihet! Men det är inte så kul att springa i jeans och vinterjacka… Och vad ska man ha för joggingskor för att inte halka i snön på spåret i skogen. Tacksam för tips och råd.

  3. Men kära nån!
    Man kan springa maraton med magsjuka och träningsförbud också. Men möjligen inte med en högutbildad ärthjärna. Det är ju liksom den som sätter stopp.
    Tränar man så sitter det mesta i skallen sedan. Har man inte pli på psyket klarar man ingenting. Och det sista man borde vara är läkare…

  4. Fick höra det av en arbetskamrat när jag tränade för mitt första (och enda hittills) marathon. Vet du vad jag gjorde?! Jag sprang det jäkla marathonet och sen var jag odrägligt mallig framför honom och han sa inte så mycket mer. Hah!! Okunskap och avundsjuka!

  5. Sånt där gör mig verkligen, verkligen mörkrädd!
    jag hade anmält läkaren för kränkning!
    Allvarligt.
    oavsett varken kan eller får man säga så till någon. Särskilt INTE en läkare till en patient!!!!!!

  6. Allvarligt! Vad fan är det frågan om!!! Usch, jag blir så förbannad. Jag hade oxå haft svar på tal, men alla hade inte de. Usch och tvi för sånt!

  7. Bland det dummaste jag hört, men det säger ju mer om läkaren än om tjejen.
    Jag kan även bli frustrerad över att vissa klädmärken skickar plagg de vill att blogg tjejerna ska visa i sin blogg, med kroppar som inte heller ser helt sunda ut. men någon stans ok:ar de det och jag gissar att yngre tjejer som har dem som förebilder kan tänka att aha är det så där man ska se ut… tröttsamt och skärpning
    Kram och trevlig helg och just det ja ALLA kan springa Marathon om de vill

  8. Så jäkla dumt! Jag har också fått kommentarer om att jag inte ser ut som en marathonlöpare och att det är imponerande att jag kan springa marathon så pass snabbt med mina korta ben.. Man bara hallå??

Kommentera

