När man hittar den där lilla, lilla muskeln…

…som man vet att man BORDE träna, men som man glömmer av.
Det blev rygg, triceps och axlar som fick jobba på dagens pass. En favoritkombination. Märkligt nog gillar jag att köra triceps men inte biceps. Hur är logiken där egentligen?? 😛

Jag har upptäckt, när jag kör rodd med skivstång, att mina armar/axlar inte alltid har samma rörelsemönster. Gissar (utan att ha kollat upp det) att det beror på min ”märkligt stela” skuldra och även höger axel som inte alltid är som den borde vara.
Jag körde baksida axel i Cable crossen. Vilket innebär att man inte KAN fuska och överkompensera med sin starka sida. (Varför gör jag inte det oftare egentligen. Vad gäller ALLA muskelgrupper?) För jäklar vad det brände på baksidan av höger axel. Much needed!

endorfin2

I övrigt såg passet ut så här:

* Tricepspress, dropset: 4×10 reps
* Tricepspulldown, CC: 4×8 reps.

* Sittande rodd: 4×10 reps.
* Latsdrag: 10-10-10-6 reps. (PB i sista setet!)
* Baksida axlar i CC: 4×10 reps.
* Bred rodd, skivstång: 3×10 reps.
* Smal rodd, skivstång: 3×10 reps.

* Drag till hakan i CC: 4×8 reps.
* Baksida axel, hantlar: 3×8 reps.
* Hantellyft framåt: 3×10 reps.
* Hantelllyft åt sidan: 3×10 reps
.

5 thoughts on “När man hittar den där lilla, lilla muskeln…

  1. Eftersom jag suttit här med min snuva, så får dethär inlägget mej att längta löjligt mycket till gymet. Du vet, sådär rosaskimrigt… Men snart så! Tack för inspis hursomhelst 🙂

  2. Undrar i mitt stilla sinne om killar tycker lika om triceps/biceps? Det kan väl aldrig vara tjejers rädsla för gäddhäng som skapar extra motivation. 🙂

  3. Håller med både dig och ovanstående talare. Gillar att köra triceps jättemycket, medan biceps är den muskelgrupp som jag alltid är minst taggad på (tillsammans med mage)…

Kommentera

