Blodigt på gymmet!

Tydlingen är bästa uppvärmningen näsblod?
Gick in på toa för att snyta mig innan gårdagens styrkepass och blev sittande där i 5-10 min. Näsblodet ville aldrig sluta…. Blev lite skraj ett tag, då jag sällan blöder näsblod och de gånger jag gör det brukar det sluta ganska snabbt. Förmodligen känsliga slemhinnor nu, när det är vinterkyla ute. Till slut blev det i alla fall stopp på det hela och jag var väldigt osäker på hur det skulle gå när jag ansträngde mig..?

Det gick över förväntan!
Efter uppvärmningen började jag med personbästa i benpress; 117 kg!! Förvånade mig sjäv! Vad ”lätt” det kändes…?? Nu körde jag 3 set med mellan 6 och 10 reps, men hade jag kört färre repetitioner känns det som att jag hade fixat mer. To be continued… 😉

Efter den starten följde:
* Raka Marklyft 4×10 reps
* Utfall med skivstång, 3×12 reps/ben
* Squats i smith:en: 3×8 reps (för att pressa ur det sista ur benen)
* Biscepscurl med skivstång: 3×10 reps
* Fällkniven med viktplatta: 3×10 reps
* Knäindrag på pilatesboll: 4×10 reps

Darrade lite lätt i benen när jag gick ner för trappan, från gymmet sen! 🙂

jag2

11 thoughts on “Blodigt på gymmet!

  1. Hehe, jag har suttit på motionscykeln på gymet med papperstussar uppstoppade i näsan för att hindra flödet. Galet. Men satt iaf stilla på sadeln tills det slutade forsa ;)…

  2. Stressad? Mina näsblödningar sammanfaller ofta med att jag är stressad. Men vinterluft är nog en lika bra förklaring. Va´ stark du är!! Benpress i maskin eller med skivstång?

  3. Jag råkade ut för samma sak på yogan härom veckan. Blev plötsligt ”snuvig” och trodde jag blivit förkyld. Sen började droppa blod ner på mattan. I hunden droppar det ju rätt bra… Problemet var att det var jag som var instruktör så jag kunde inte bara smita ut. Som tur var såg dom ju inte så deltagarna inte så mycket så där upp och ner. Men de fick nog stå där lite extra länge…..

Kommentera

