Obehag!!

Jag är riktigt öm i mitt högra öra…!
Har inte haft en tanke på att göra ett ”ryck-test” på mina hörlurar, som medföljde telefonen jag köpte i våras. Det tog ju förvisso ett halvår innan jag använde dem, då jag aldrig fick tummen ur och aktivera Spotify… Men bättre sent än aldrig.

Hur som helst. Idag när jag åkte till jobbet hade jag lurarna i och sjöng för full hals.
(Tur att jag inte samåker med någon till jobbet…!!) 😉 Väl framme tog jag ur dem och la dem i väskan. Kände inget särskilt då. Efter en liten stund började det klia i ena örat. Gnuggade lite grann med utsidan av handen och då slog det istället lock för örat. Va f-n…?! Kliade lite till och försökte få ”locket” att släppa, men icke…
Min tanke var först att jag hade fått en vaxpropp (Sorry, för den infon). Jag har haft det vid något tillfälle innan och det är oerhört frustrerande att inte HÖRA något på ena örat!

Efter lite mer kliande och gnuggande gjordet det lite ont. Först DÅ (!) tänkte jag:
Men herregud, undra hur hörlurarna ser ut……??? Tog fram dem och jodå. Mycket riktigt; på den högra saknades ”gummipluppen” längst ut. PANIIIIK! Hur långt hade jag ”gnuggat” in den?! 😮

Bad en kollega kolla in i örat (mysigt start på dagen… Stackare). Och hon kunde se den. Vi tog upp jakten på en pincett för ORKA åka till en vårdcentral och sätta sig… Vi hittade en efter ett par minuter och hon lyckades SOM TUR VAR få ut den! Lättnad! Men vilken pärs?! Tänker aldrig mer stoppa dem i öronen.
Kollade nu efteråt och de sitter ju knappt fast?! Det kommer garanterat bli lite större lurar, som sitter på utsidan av öronen!

Har ni några tips på bra hörlurar? Gärna prisvärda. 🙂

image

13 thoughts on “Obehag!!

  1. Ping: Mitt 2014 – Del 1 (Januari – Juni) ! | Rund är också en form!

  2. Men vad läskigt! Vissa hörlurar är riktiga luringar, de som följer med mobiltelefonerna kanske är sämre än andra?

    Btw, jag skulle nog inte våga köra bil med hörlurar på. Då hör man ju inte om bilen går dåligt eller så. Läskigt. 🙂

  3. För mig funkar ingenting som ska in i örat (inte heller såna som krokas fast runt örat) utan UTANPÅ ska de sitta! Koss Porta Pro har jag och de tål alla väder, har bra ljud, är bekväma, sitter där de ska och är prisvärda – rekommenderar 🙂

  4. Men usch så obehagligt!
    Tur att det gick så bra ändå, och att du slapp vårdcentralen.
    Kände spontant att de borde förbjuda försäljning av såna lurar!

  5. Men fyyyyy!
    Jodå! Jag köpte Marshall. Deras in ear. Superduperbra! Allt ramlar ur mina små öron. Dessa sitter, läcker inte, är snygga, bekväma och man kan träna med dom i öronen. Ljudet är självklart bra.

  6. Haha! men gu va obehagligt :S:S tur ni fick ut den. Tacka vet jag vanliga lurar som man inte stoppar in så långt 😉 helst ”Happy plugs” i en fin färg

Kommentera

