Stark rygg och rörlighet

Dundrade in på gymmet och hade tänkt att köra uppvärmning på löparbandet.
Fail !! Hade mina otroligt snygga/sköna Drop-of-mindfullness-tights på mig. Jag har hört/läst det innan; att de inte är särskilt optimala att springa i. Nu VET jag. Don´t ask me how. 😉

Istället gick jag bort till skivstängerna/vikterna och körde rygg och axlar.
Favoriten! (Men jag måste få till ett pass med bröst och framför allt core snart!)  Efter en halvtimmes styrka, blev det en timme yoga. Lovely! (Som vanligt)

Gårdagens styrkepass:
* Latsdrag: 4×10 reps.
* Sittande rodd, smalt grepp: 4×8 reps.
* Bred rodd, skivstång: 4×10 reps.

* Drag till hakan, skivstång: 4×10 reps.
* Axlar Triset; (Lyft åt sidan-rotatorkuffen-press) : 4×8 reps.
* Biscepscurl skivstång : 4×8 reps.
.

image

Annonser

5 thoughts on “Stark rygg och rörlighet

  1. Haha, hade gärna sett vad som hände där på löpbandet :p Tur för mig som inte springer 🙂 Låter i alla fall som om du fick till det galet bra trots missödet i början 🙂 GOTT!

  2. Fniss, känner igen det där med byxorna. köpte ett par ifrån Better Bodies och det är precis samma sak. jag måste ha snöre i midjan om jag ska kunna springa med mina tights =((du vet den där lilla extra ringarna jag har måste hållas inne)
    Vilken grymt pass du fick till. Jag bara älskar axlar 🙂 Det kan hända att jag vet vad det är, kanske använder jag ett annat namn för denna övning, men vad är rotatorkuffen-press? kramar till dig!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s