Den viktiga återhämtningen!

Det har redan nämnts i ett par inlägg senaste tiden;
Men det är galet mycket på jobbet nu! Nya arbetsuppgifter, ”korvstoppning” (som min gamla samhällskunskapslärare kallade det) och nästan ”ERROR/OVERLOAD” i hjärnan! Jag är mycket (!) glad över att det är en tillfällig arbets-topp som är över om 1,5 vecka.

Jag måste säga att jag imponeras över alla er som jobbar i stressiga yrken, där man ALLTID har dead-lines. Vete sjutton om jag hade pallat det i långa loppet. (Trots att jag upplever att jag är både effektiv och stresstålig). …Och nu blev detta typ en annons, det var ju inte meningen. Haha! 😉

Anyhoooo… Som sagt. Trött som få!
Jag försöker verkligen hinna med (och prioritera!) träningen, för den GER trots allt energi! Försöker tänka lite extra på vad jag fyller på med efter träningen, så kroppen får rätt energi tillbaka. Och försöker dessutom lägga mig lite tidigare än vanligt, på kvällen. Men det sistnämnda är svårt…
Snart är det över (för den här gången). Fokusera, håll ögonen på mållinjen och glöm inte; A.N.D.A.S.!

image
Trött!

9 thoughts on “Den viktiga återhämtningen!

  1. Här är det en som allltid jobbar under stress och alltid måste fixa allt till en visst tild. Annars så tex stannar en hel line på Husqvaran pga av mej. och det vill vi ju inte 😉
    Ja träning ger verkligen energi, så är det. Och speciellt efter en dag på jobbet där hjärnan har kokat över si så där 10 gånger. Då är träningen verkligen underbar!
    Kram K

  2. Ja fy och åter fy.
    Natten till lördag vaknade jag med ett ryck och låg och planerade budget och savings mellan 2-4. Det är överjä…gted deadlines hela tiden, men också himla kul.
    Men, så svårt att få tiden att räcka till. Tuff planering av allt och helgerna är jag mer än död för det mesta.

  3. Bra kost och fina sovvanor är livsviktiga för mig. Helst träning också, men du vet ju hur det är för mig på den punkten.
    Hoppas stressen minskar snart. Det där låter inte roligt. Kram.

Kommentera

