Den här sommaren kommer jag att…

… tänka lite annorlunda. Tävlingar i all ära! Och det kommer bli en del av den varan (också).
MEN! Jag är grymt sugen på att se mig om efter andra äventyr. Som att vara lite mindre tävlingsfokuserad och istället springa längs vackra vandringsleder i sommar. Bara jag, skogen, tystnaden (och kanske någon löparkompis, om någon är i närheten och sugen på att hänga på) (?) 🙂

 

skog3

Jag har tänkt utforska de lokala lederna (även om de inte är jättemånga och/eller (lika) långa.
Har tänkt mig åtminstone (hela) Hol- och Potatis-leden. De två har jag ju sprungit delar av redan. Sedan finns Nårunga-leden och Lärkeskogsleden här i närheten av Alingsås. Det går säkert att luska fram några till, skulle jag tro…?

Efter att ha läst Niklas underbara trailblogg regelbundet de sista åren och sett honom lägga ut bilder från sina rundor på olika natur/vandringsleder, så har jag blivit riktigt sugen på att se Västra Götaland (och kanske delar av Bohuslän) ”by foot”! Mitt sikte är preliminärt inställt på följande (större) leder, här i närheten. Och då är inte tanken att springa HELA sträckorna utan delar av. Det blir fullt tillräckligt långt för mig 😉

Bohusleden:
* Vildmarksleden
Knalleleden:
* Vättlefjällsleden
* Soteleden

22 thoughts on “Den här sommaren kommer jag att…

  1. Ping: Mitt 2014 – Del 1 (Januari – Juni) ! | Rund är också en form!

  2. Ping: Back at the crime-sceen! | Rund är också en form!

  3. Ping: En del av sommaräventyret – Nordvärmlandsleden! | Rund är också en form!

  4. Ping: Mer terräng – Mer leder! Helst utan oinbjudet sällskap… (?) | Rund är också en form!

  5. Vilka härliga sommarplaner du verkar ha gjort upp. 🙂
    Trist att jag inte bor närmare för då hade jag kanske anmält intresse som löparkompis. 🙂

  6. Vad härligt det låter, det skulle jag oxå vilja göra! En annan sak jag är sugen på är en guidad springtur i Köpenhamn, det verkar skitkul!

  7. Sånt sitter jag också och funderar/googlar/drömmer om😊 största fundering är väl hur man gör rent logistikmässigt om man vill slippa springa tillbaka?..

  8. Yesss! Älska springa vandringsleder! Jag ägnade ju halva sommaren och hösten till det. Hoppas på många, långa stigar om bara någon månad!

  9. Vilken perfekt kombo träna och uppleva samtidigt, hade jag bott i närheten hade jag lätt hängt på. Säg till om du är i närheten av koster ( vilken vecka jag nu är där i sommar) så kan vi springa runt ön ;0)
    Kram

  10. Jag tänker lika, fast jag ska köra halvmaran. Det är mer en kul grej då vi kör ett gäng ihop. Min löpning i sommar måste vara lustfylld och vacker (och självklart jobbig också, men utan prestationskrav).

Kommentera

