Var är ”WOW-känslan”?!

Känslan när man orkar precis lika mycket som vanligt;
I vissa övningar t.o.m. lite mer än vanligt. Men ändå får man den där bra-iga känslan. Varför inte…? Självklart är det ju så att inte varje pass känns ”wow”! Ändå är det ibland svårt att sätta fingret på varför det inte känns bra, när det BORDE kännas bra.

Det blev ett styrkepass och kanske berodde det på att jag inte kände mig laddad?
Inspirationen var inte där. Jag gick in på gymmet och körde övningar, fast mer som en robot. Bara för att göra det. Inte för att jag kände mig sugen, glad eller stark. Ibland får det väl kännas så, antar jag. För som sagt, man kan inte ha en fantastisk känsla i 100 % av fallen.  Huvudsaken är att musklerna i överkroppen fick jobba tills de darrade! Och att de ändå gjorde ett såpass bra jobb att jag har träningsvärk både i mage och bröst idag!

Nu kvällsmat!
.

wpid-IMG_20140127_163907.jpg

Passet:
* Latsdrag: 4×10 reps
* Smal rodd, skivstång: 4×10 reps.
* Bred rodd, skivstång: 3×10 reps.
* Drag till hakan, skivstång: 4×8 reps.
* Baksida axel i CC: 4×10 reps/sida

* Bänkpress: 4×8 reps  (PB!)
* Hantelpress,: 3×10 reps
* Flyes, hantel: 4×8 reps
* Tricepspulldown i CC: Dropset

* Russian twist, medicinboll: 3×30 reps.
*Fällkniven, medicinboll: 4×10 reps
* Knäindrag på pilatesboll: 3×10 reps

7 thoughts on “Var är ”WOW-känslan”?!

Kommentera

