Explosion

Tisdagens pass fokuserade ju på överkropp.
Av en anledningen. Jag tänkte spara benen inför löpning på onsdag eftermiddag. Tyvärr blev sambon sen hem och jag hade faktiskt ingen lust att ge mig ut kl 20-20.30 även om det självklart GÅR. Fast det kanske var lika bra det. Igår var det ridning på schemat, både för mig och äldsta sonen.

Markarbete med olika vägar, markbommar och upphöjda bommar.
Hästen jag oftast brukar rida är ganska pigg och ”brallig” så jag valde, för en gång skull, en lugnare herre. TRODDE JAG…! Han var lugn och fin större delen av tiden. Dessutom är han högrest och lång och väldigt tungriden. Men helt plötsligt när vi galopperade lugnt och fint på volten, exploderar han rätt upp i luften! Som ett märkligt hopp från spanska skolan. Landar och fortsätter i lugn galopp precis som om:
”- Va, vad menar du. J.a.g. har väl inte gjort något….??”

Varför kan inte ens de lugna hästarna hålla sig lugna när jag rider?? 😛
Och det där med att spara benen. Jag hade kramp i varenda muskel i höft, lår och vad efter lektionen… Haha!
Och så blev jag grymt imponerad av sonen! Han är ju en ”hopp-kille” vanligtvis och har inte ridit mer än 1,5 år, men igår fick han sin ponny att gå i rätt form sista 10 minuterna av lektionen. Så kul att se att han utvecklas!

markarbete

6 thoughts on “Explosion

  1. Du får inte skriva sådana här inlägg för jag blir galen av längtan efter hästar och ridning!

    🙂

    Någon gång ska jag ta mig tid och råd. Hoppas på att nåt av barnen(ellerbåda!) vill börja rida!

  2. Å vad ridsugen jag blev nu! Det är ju världens bästa träning egentligen. Men när jag red mycket så tänkte man ju inte på det, man bara gjorde det liksom. Kanske skall vara ett löfte till mig själv i år, att ta upp ridningen iallafall i liten mån! Vad kul det måste vara att rida med sina barn 🙂

Kommentera

