Skogslöpning!

Det är nästintill snöfritt här hemma!
Jag klagar inte… 😉 Började lördagen med en timme ute i skogen. Riktigt skönt att röra på benen, även om det idag faktiskt kändes ganska segt och flåsigt. När jag begav mig ut kände jag av en lätt huvudvärk, men den släppte efter ett tag. Däremot kändes kroppen inte helt hundra. Blev en del gång i de brantaste backarna idag.

Trots det ångrar jag inte passet.
Långt ifrån alla löparpass känns ju klockrena. När man väl suckat och kanske t.o.m. svurit sig igenom passet, sprider sig den där sköna känslan i kroppen när man väl genomfört det. Sååå värt det! 🙂

Det var ett par veckor sen jag sprang med mina Trailroc.
De fick följa med ut idag och de må se lite ”tjejiga” och rosa-fluffiga ut, men de är inte så ”tjejiga” under. Dobbarna gräver ner sig ordentligt i leran och greppar riktigt bra nu när det är blött ute i skogarna!

Lite knappa 8 km blev det. Kanske lite väl långt, för att långsamt (!) vänja mina vader och hälsenor vid de endast 3 mm drop, skorna har. Men ja ja… Det är alltid lätt att vara efterklok. Och det är sällan jag springer tillräckligt korta rundor för att få till exempelvis 2 km med de här skorna.

 

image

15 thoughts on “Skogslöpning!

  1. Oh, precis dom skorna som jag kikat på!!!
    Jag har just nu Roclite 268 (vansinnigt sköna skor) med 9 mm drop och nästa skor är tänkta att ha lite lägre drop och mindre mönster, skor är roligt!

    • Jag har inte blivit besviken på dem ännu! De är grymma i lera och på stenar (klibbar sig fast). Däremot har jag inte haft möjlighet att testa blöta/hala spänger, men det blir nog nu till våren/sommaren. 🙂

  2. Ibland kan jag till och med tycka att när man väl tar igenom sig de där extra jobbiga passen som kanske inte går på topp så är den där lyckokänslan efter ännu större. Man gjorde det, man slutförde och då även fast man kanske svor och ville ge upp! Så BRA där!! 🙂

  3. Härligt! Jag har funderat på att löpa mig ett par barfotaskor att kuta i skogen med, men den där upptrappningen av distans känns knepig. Vad gör man? Har extraskor i en rygga och byter efter två kilometer? Att springa hem och byta känns knöligt, och bara springa 2… ne-ej tror inte det.

    • Nej, jag har också funderat på det där. Man KAN ju vända efter en kort stund och byta skor hemma, som du säger. Eller ha med sig andra skor. Men det känns lite ”knöligt”. Därför jag kör kortare distanspass (5-8 km) med mina trailroc. Kanske inte helt smart egentligen, men är huvudet dumt får kroppen lida… Typ… 😛

  4. Galet skönt med bara vägar (och stigar). De där skorna är lite som ulvar i fårakläder… ser söta ut men aaaaarrrrrrrrggggghhhh när de kommer i skogen 🙂

Kommentera

