Runners high!

Känslan när allting bara stämmer… Wow!
Lördagens pass var ju allmänt segt och flåsigt. Gårdagens pass var precis allt det som lördagens pass inte var! Pigga ben, syrerika lungor och härligt flyt! Hur kan det skilja så mycket i känsla, på två dagar i rad??

Jag brukar skoja om det; men jag kanske bara ska inse att jag springer fortare när det är kallt och mörkt?! Det känns som att det sitter mentalt? (Hjärnan till kroppen):
”-Mörker??? Men SPRIIIIIIING då för tusan!” Haha! 😉

Dryga 9 km snabbdistans (som sagt vad hände?!) där jag med lätthet hade slagit min miltid med flera minuter, om jag hade fortsatt lite till. Liiite ångerfull så här i efterhand att jag inte sprang de där extra 5 minuternal, men samtidigt. Äh… Vi tar det en annan dag. Hoppas jag!

 

wpid-20140209_184116.jpg

12 thoughts on “Runners high!

  1. Ja det där mörkret gör konstiga saker med en. Springer fort som tusan så fort det blir mörkt och ensligt. Fast så är jag ju mörkrädd också. Kanske ska börja springa natt-lopp istället för att putsa tiderna. Å andra sidan känner man sig ju inte så ensam och rädd mitt i ett marathon-fält….

  2. Det är konstigt det där men det gäller att ta in känslan från de bra passen och glömma de sämre lite grann 😉 och du, kanske slog du din 9km tid? Det är väl minst lika bra som att slå sin 10km tid 😉

  3. Tycker det är så extremt intressant, det där med formen. Vad det är som gör att en dag känns som att springa i sirap medans nästa bara flyter på? Jag har märkt att jag springer som bäst när jag inte har några förväntningar på oasset, inga krav utan bara tänker att jag ska ”springa lite”. Det är nog massor som sitter i huvudet.

Kommentera

