Energitjuvar!

Vissa dagar har man bara lust att skrika rakt ut…!
Jag är en känslomänniska. Från att ha varit blyg som liten/yngre till ha fått betydligt mer skinn på näsan som äldre. Men ändå a.l.l.t.i.d. en känslomänniska i grund och botten. Jag säger vad jag tycker, backar (kanske lite för) sällan i konfrontationer, men försöker ändå vara ödmjuk, empatisk och tänka mig in i andras situationer.

Jag är den jag är och brukar oftast tänka ”Take it or leave it”.
Men ibland får man bara den där lilla, extra droppen för mycket i bägaren. De där människorna som ska höras och synas mest. Som alltid vet bäst. Som måste säga den där spydiga kommentaren, som egentligen inte har någon större betydelse (för dem), men som får någon annan att må dåligt. De nedvärderar andras prestationer och tror att de själva är perfekta. Energitjuvar.

Ibland är de t.o.m. så subtila och manipulerande i sitt agerande att man inte ens vet vad är som händer; man förstår inte varför man är helt slut, trött eller ledsen…
Då är det extra viktigt att försöka omge sig av människor som även GER energi. De där som man bara älskar att tycka om! Det räcker att de säger ett par välmenande ord och sedan går man runt, ler som ett fån och mår bra i flera timmar. ♥ Sådana människor ska jag se till att ha omkring mig från och med nu.

Inget mer gnäll. Inga fler energitjuvar!

citat5

8 thoughts on “Energitjuvar!

  1. Bra insikt att inse att det handlar om energitjuvar. För ibland skyller man ju på sig själv trots att man inte behöver göra det. Poff – där tänker vi bort tjuvarna.

  2. Kunde inte ha sagt det bättre själv. Och hur tungt det än må vara så mår man i det långa loppet bättre utan dessa människor i sin närhet!

  3. Så lätt, men så svårt. Jag fajtas också med detdär. En del är det lättare att (så att säga) vända ryggen mot, medan andra energitjuvar har man mera inpå sig om man så vill eller inte…
    KRAM på dej!

  4. Helt rätt tänkt. 🙂 Synd att de kan vara så svåra att se ibland, men när man väl fattat vad som händer är det sååå skönt att ”stänga av” deras inverkan. 🙂 Lite gnäll, massa positivt, så det borde vara. 😉
    Kram Emma

Kommentera

