Springa i storm – Billig fylla?

När man läser träningsbloggar är det lätt att tro att 99 % av passen är sådär underbart ljuvliga.
Så är det INTE! Personligen har jag inte så ont av vädrets makter. Eller jo, där ljög jag. Jag tycker det är jobbigt att springa om det är FÖR varmt. Men däremot brukar jag sällan fundera över det mellan september och april.

Men idag… Jösses, vad det regnade och blåste! Det tog verkligen emot när jag skulle ge mig ut. Oftast brukar det ju se värre ut när man sitter inne och tittar ut, men idag. Nej, det var lika jäkligt när jag väl kom ut och började springa. Tur i oturen var väl att benen var fortsatt pigga, som de varit sista veckan. 🙂

Det var bitvis sådan motvind att jag knappt rörde mig framåt.
Jag kände att jag pendlade mellan frustration och glädje. När det regnade in en halv sjö i örat, kom jag på mig själv att skratta högt! Jag kunde liksom inte göra något annat, åt eländet…! Med allt vatten i örat, finns väl risk för att jag kommer gå omkring imorgon och känna mig lite yr / småfull.. Ser ni någon som vinglar i Alingsås eller i Borås-trakten kan det eventuellt vara jag. 😉

 

storm2

10 thoughts on “Springa i storm – Billig fylla?

  1. Ping: Oktoberlöpning på Holleden! | Rund är också en form - Trail & Träning

  2. Ping: Mitt 2014 – Del 1 (Januari – Juni) ! | Rund är också en form!

  3. Uff ja, det finns jobbiga pass och så finns det ännu jobbigare. Och så finns det passen som är bäst när de är över 😉
    Men du gjorde det!! Kram!

  4. Håller med det om värme!! Gillas inte.

    Jag sprang för första gången på 3 mån idag. De hade utlovat 6 grader och sol, men så fan heller. Regn! Nåväl… Skönt ändå med bar mark, brukar det aldrig vara i september. It’s on again!

  5. Haha, alltså idag. Det var brutalt!
    Hade ingen aning om att det regnade när jag sprang iväg. Eller att det blåste. Och fy fasen vad det blåste.
    Har suttit i soffan och stirrat rakt fram sedan jag kom hem. Helt slut!

Kommentera

