Darrande ben!

Det blev benfokus igår.
Veckan i övrigt har varit pinsamt lugn på träningsfronten  (förutom onsdagens backintervaller). Dels har jag inte riktigt haft tid och dels har kroppen känts lite ”off”. Det kändes som att den behövde extra vila, så extra vila fick den! Men igår var det dags igen. Gymmet hägrade och det var ett par veckor sedan benen fick jobba ordentligt. Värmde upp lite grann och sedan var det TUNGA set!

* Knäböj: 3×10 reps
* Raka marklyft: 4×10 reps
* Benpress: 8-6-10-10 reps
* Utfall i smithen: 4×10 reps

Jag som alltid har ”stört” mig lite på killar som stönar som galningar när de kör styrka; jag fick smaka lite på min egen medicin… Under ett av de sista repsen på personbästat (141 kg?!!) i benpressen hör jag plötsligt ett piratliknande, högljutt: ”Aaarrrghh!”
Va…?! Vad hände där? Var det JAG som lät?? Oooops! *skratt*! 😀
.

skivstång

11 thoughts on “Darrande ben!

  1. Hahaha. Jag låter också, framför allt när jag knappt orkar den där sista, undrar ibland vad folk tycker om mig 😉 Tycker det är okej att låta så länge de kommer från ”hjärtat” 😉

  2. Tycker jag rapar och stönar/skriker och flåsar mest hela tiden på gymmet. Vet inte om jag skrämmer iväg folk, men isf är det bara skönt. Är för det mesta rätt själv där.

Kommentera

