Jag får aldrig glömma!

Yogan! Den där ”typen” som var märklig och fick mig att känna mig oerhört obekväm, de första gångerna vi träffades.
Som gjorde att jag kände mig ungefär lika smidig som ett kylskåp. Som fick mig att pusta, stånka, stöna och vrida och undra vad jag egentligen höll på med…?!

Yogan! En ”typ” som numera är helt fantastiskt underbar!
Som får mig att slappna av. Som får mig att må bra. Som får mig att hitta lugnet i en stressad vardag.
Och som (enligt mig) är en av anledningarna till att jag har hållit mig relativt skadefri sista året (till skillnad från problemen jag hade när jag började springa).

Yogan! Den där ”typen” som, sakta men säkert (på något underligt sätt) lyckades ”grow on me”.  Nu kan jag inte tänka mig ett liv utan den. Älskar den! ♥
Efter det tunga benpasset i söndagskväll var det precis vad min kropp behövde!

Sen att träningsvärken ändå är såpass idag, att jag har problem att sätta mig ner på toa, det är en annan sak.. 😉

yoga

Lånad bild: google

10 thoughts on “Jag får aldrig glömma!

  1. Ping: Mitt 2014 – Del 1 (Januari – Juni) ! | Rund är också en form!

Kommentera

