Terräng – Och vilken terräng sen…?!

Nya rundor är hur kul som helst!
Extra roligt är det om man vet att man hinner runt innan det blir mörkt… Första halvan var kuperad men någorlunda lättsprungen ”single-track”. Alltid lite pirrigt att ge sig ut på nya stigar och inte veta var man hamnar. Jag har ju förvisso telefonen med mig, med karta/gps vilket lugnar mig lite. Jag har inte riktigt kommit över tröskeln att ”ge mig ut rätt ut i skogen”. Men det kommer kanske framöver.

image

Och bjöd på ljuvliga intryck!
Som rundan för någon vecka sen var det nästan lite magisk stämning i skogen. ”Trollskt” när dimman låg över sjön och solen var på väg ner.
Jag kände mig lite småstressad (och stannade ändå för att fotografera, hur tänker jag då? Haha!) över att dagsljuset började försvinna. Pucko-jag hade ju inte tagit med mig pannlampan för jag tänkte: ”- Klart jag hinner runt”.

image

Jag tycker själv att jag har någorlunda vana av tekniska stigar.
Men herregud vad mycket stenar, rötter och ”stup” det var intill sjön? Fuktigt i luften och såphalt! Jag saknade mina Trailroc GRYMT MYCKET! Mina Pearl Izumi är oerhört sköna och har bra grepp på ”snällare” stigar, men på blöta stenar och rötter var greppet nästintill obefintligt… 😮

For i backen en gång (och det kunde skett betydligt fler gånger) och landade på högersida med lillfingret först (Hur lyckades jag?) Det är inte brutet, som tur är, men lite ömt idag…

Så går det när man ska ut på äventyr sent på eftermiddagen! Självförvållat. Men ändå alldeles underbart. Knäpp man är, egentligen. 😉

9 thoughts on “Terräng – Och vilken terräng sen…?!

  1. Jag älskar att hitta nya stigar! Och börjar man titta sig omrking finns hur många som helst – små djurstigar som irrar ivög ut i blåbärsriset och som i bästa fall leder någonstans. 🙂

  2. Vilka härliga bilder. 🙂 Jag önskar att du kunde smitta av dig lite när det kommer till just teränglöpning. Jag skulle verkligen vilja lära mig att uppskatta det. 😉

  3. Vilka bilder! Du verkar ha en särskild näsa för att hitta de vackraste stigarna. 🙂 Och jag håller helt med dig om yogan förresten. Utan den skulle jag vara rökt! :-O

Kommentera

