Vildmark…!

Jag som tyckte passet tidigare i veckan var jobbigt….
Som sagt, det var ett tag sen jag körde långpass, men tror ändå att det var andra orsaker till dagens känsla. Tanken var att köra minst 13 km, men jag kände mig helt slut och fick lätt huvudvärk redan efter 3-4 km. Ingen bra start. Och då var tempot inget att skryta med (inte ens för att vara jag)!

Oftast brukar det ”lossna” lite efter ca 6 km men inte ens det hände idag.
Tungt, segt, stumt och svår-andats! Förvisso var det ruskigt blött där jag sprang idag. Att inte få fäste, utan bara glida runt nästintill HELA tiden tog nog på krafterna? Den där lilla ”extra-rundan” som jag hade tänkt mig, för att komma upp i 14-15 km hoppade jag över.

Ibland är det latmasken, men ibland är det något annat.
Nu har jag haft huvudvärk hela eftermiddagen, så det är nog något som inte är som det ska. Jag nöjde mig med lite knappa 11 km. Ett kort långpass kan man väl säga? Och är det 11 km terräng är det minst 15 km på ”platten”, right? *intalar mig* Haha! 😉

Nu känns kroppen helt slut! Eventuellt en kort återhämtningsrunda imorgon. Och/eller lite yoga kanske? ❤
.

Leden gjorde skäl för sitt namn kan man säga…!

image
Blött!!! (Tyckte till och med jag som inte brukar bry mig om lite slafs och klafs.

image
Och sedan blev det ännu värre.
”Svårframkomligt” kan man väl sammanfatta det som.
Eller helt enkelt ”Vildmark”! 😉

image

10 thoughts on “Vildmark…!

  1. Velade länge om jag skulle ut idag men din blogg inspirerade så jag körde långpass, 17 km, utan huvudvärk dock. Tack för puffen. 😃

  2. Lustigt det där vad ”vi går igång på” olika saker. Det där är inte min favvotyp på löprundor. Jag blir less efter 5 min. Men ge mig en torr löparbana eller brant torr stig då jäklar! 🙂

  3. Oj! Springer du den från hindås då och vänder tillbaka? För den går väl fr hindås till skatås?

  4. Vet du, jag blir nästan andfådd och får känningar av dendär karaktäristiska springhuvudvärken! Inte alltid man får njuta som man tänkt, men kanske lika bar – desto mer uppskattat när det lirar som det ska. Kram och skön vila!

Kommentera

