Löppass vid tidsbrist

Ibland får man köra de där korta passen.
När tiden inte räcker till. Och när man inte vill köra tuffa, korta intervaller funkar fartlek utmärkt. En halvtimme som innehöll upp- och nedvarvning och däremellan lite; ”över-, på- och under tröskeln”-känsla. Öka en liten bit, sedan ”vanligt” distanstempo en liten bit, sedan jogg, sedan ökning igen osv. Helt kravlöst, helt utan klocka/tider.

Kändes som att kroppen var helt ok igen. Inte alls lika seg om i lördags. Ett steg i rätt riktning, även om detta inte var något långpass.  En halvtimme är ju bättre än inget! 🙂

wpid-IMG_20130626_194018.jpg

Annonser

5 thoughts on “Löppass vid tidsbrist

  1. Jag tycker alltid när jag läser din blogg att trots att du (som du själv säger) inte är så bra på planering så får du ofta till bra kvalitetspass! Du är grym kvinna!! 😀

  2. Måste lära mig det där, att lite är bättre än inget. Jag är lite allt eller inget. Byter inte om för mindre än 8 km. Och det är ju helkorkat! Tack för inspo!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s