Stillhet

Stillhet ute, på gårdagens pass. Helt vindstilla och tyst.
Och stillhet i huvudet. Ofta brukar vara några tankar som rusar förbi under passen. Kanske inte 100 % av tiden, men nära på… Något man har glömt, något man måste ta tag i, idéer om ett blogginlägg, nonsens-tankar som man inte själv fattar osv.
Men idag; helt tyst. Som om hjärnan hade tagit semester. Skum känsla…?! Fast ganska skön på sätt och vis (även om jag brukar tycka om att låta tankarna flöda när jag springer).

Däremot var det INTE stillhet i benen.
De rullade på bra! Förvånansvärt bra. Och känslan var lätt. Tanken var distanspass. Distans-tempo.
Förstå då känslan när jag senare upptäcker att jag har sprungit nästan 9 km i samma tempo, som jag körde mina ”tusingar” i för ett halvår sen! Vad hände där?? Wooohow! 😀
.

image

image

6 thoughts on “Stillhet

Kommentera

