Blöta fläckar?!

Det är så oerhört inne med färgade tights!
Det tipsas hej vilt om helrosa, randiga, rutiga, leopardfärgade, mönstrade och jag vet inte allt. Alltså, jag känner så här:
Vissa är SKITSNYGGA! Andra… Helt ärligt; not so much. Det känns som att de är poppis just för att de mönstrade. Inte för att de är snygga… (?)

Och en annan fundering på samma ämne. Jag har själv BARA svarta tights. Visst, det är lite färgade streck och så på dem, men inte mer än så. Jag vågar inte ha gråa tights. Eller ljusblåa. Eller helrosa. Är det bara jag som svettas? Får man inte…typ…blöta fläckar på olämpliga ställen….? Eller? Haha! 😛
.

tights

23 thoughts on “Blöta fläckar?!

  1. Ja det har blivit en riktig BOOM med mönstrade tight, jag gillart i viss mängd – svart är trots allt bästa färgen när man inte vill att det ska bli svettfläckar på fel ställen. Gråa har ju en tendens att bli fläckiga när som, så därför använder jag bara grå tights för lågintensiv aktivitet. 🙂

  2. Alltså, vad är det med tjejer och skämmas för svettfläckar? Om man inte svettas när man tränar så är det ju nåt galet känns det som! Jag vet killar som har grått just för att det då lätt ser ut som man tränat hårdare än man gjort, impa-faktor alltså! Å även om det är muttsvett (som Alla kan träna) kallar det, så är det inget att skämmas över i min värld 🙂

  3. Par nr åtta hittade jag på sportamore för någon dag sedan, igår kanske. skulle jag gärna vilja köpa, MEEEEEEEEEEEN jag är precis som du. Svettas som fan och nej, jag skulle aldrig kunna sådana tyvärr =( Inte om det är sådan man ser fläckar eller streck 😉

  4. Jag har aldrig reflekterat över svettfläckar, men har ändå nästan bara svart. Tycker att två av paren ovan är hyfsade – resten skitfula. Döttrarna mina har kamoflage-mönstrade – är tydligen inne här hos oss.

  5. Åh, de där längst ner i mitten var snygga! De längst ner till höger också! Svettfläckar tror jag är värst på vissa typer av material och just i ljusgrått. Däremot tycker jag att det där med överdel är svårt, det blir lätt too much för mig och jag äger få helsvarta (eller annars neutrala) överdelar att matcha mönstrade tights med.

  6. Fast lite svettfläckar är väl inte hela världen? Fast jag har ju inte varit på mer avancerade gym på senaste åren, kanske det är lite mer style nuförtiden? Men jag förstår om man kan tycka att det är genant. Hade väl inte haft lust att ta på ett par ljusgråa tights på första löprundorna efter barnafödande heller…

    • Njae, svettfläckar över lag ser jag inte något problem med. Svettas rätt bra på gymmet. Men just på vissa ställen skulle det nog kännas det lite skumt… 😛

  7. Jag kan gå igång på ett par mönstrade tights, men så uppstår nästa dilemma… vilken top tar jag till? Blir ju värsta hej-kom-och-hjälp om man kombinerar mönstrat med ”felmönstrat”. Det kan liksom bli hur galet som helst 😀 Så jag kör lite tamt sådär, svart mest och så nåt lagom crazy:igt mönster ibland. Och ja, jag svettas så grått och pluttenuttpastell går fetbort, amen.

  8. Håller med! En del snygga, en del fula och så en del fulsnygga :-). Jag svettas också så det är mest svart och mörkt gråa i min garderob. Men just nu spanar jag på dem längst upp till vänster. Fast fegisen i mig lutar åt dessa i svart/grått mönster istället.

  9. Jag nöter på mina träningskläder ganska länge så jag harvar på i mina svarta. De där blå ”kammo”-mönstrade var rätt fina.

  10. Håller mig bara till svarta tajts, tycker det är snyggast och bekvämast av många olika anledningar 😉 Men har gärna färg på linnet 🙂

  11. Håller med där. Vissa är hur snygga som helt och andra är väldans urk! Men det är en smaksak antar jag :p Själv är jag en sån som typ aldrig svettas, tråååk, så jag klarar mig i alla fall. Men materialet borde ju annars spela in lite också.

  12. Åh jag tänker exakt samma sak!! Har två par grå, de ena har jag bara på pass som jag vet att jag inte ska direkt svettas och de andra använder jag knappt just av den anledningen! Men snyggt på vårens och sommarens promenader kanske 🙂

  13. Älskar vissa.Andra inte. Kan tänka mig dem till typ yoga och lugnare aktiviteter… vad gäller löpning skulle svetten minst sagt bli osmickrande…Fast är de tillräckligt mönstrade syns det nog inte . Det är nog värre med enfärgade ljusgrå, eller rosa…..

Kommentera

