Oväntad yoga-upplevelse!

Blev minst sagt förvånad under gårdagens yoga-pass!
Träningen började med brandlarm och utrymning. *suck* Men väl tillbaka in i lokalerna blev det först styrka med fokus på rygg (skulle även kört axlar och core men hann inte pga brandlarmet). Smal och bred rodd både i CC och med skivstången + Latsdrag. Tog där det skulle! 🙂

Sedan in i yogasalen för lite tänjning, töjning, avslappning, andning.
Jag började fundera när det nämndes yoga-ord efter yoga-ord efter yoga-ord… Rena grekiskan för mig, trots att jag har gått på yoga förut. Efter 10 minuter märkte jag att det var svårare rörelser. Mer krävande rörelser, men hängde med HYFSAT (även om jag uppenbarligen har mycket kvar att lära).  Försvann från omvärlden fullständigt under avslappningen i slutet. Vilket är något BRA!

Men ”vaknade” till liv (utan att titta) när jag tyckte någon gick fram till mig. Jag fortsatte blunda. Såg en skugga över mig. Tänkte:
”- Vad tusan kan hon justera nu när jag bara ligger still…??”  Plötsligt börjar hon massera min panna och ansikte med aromaolja. Wow! Oväntat men… Skönt!

Förvånad! ”Förälskad” (igen)! Märkte först EFTER passet att  jag inte hade gått på ”Global Yoga 1” utan på ”Global Yoga 2”. Fortsättningen kan man väl säga. Det förklarar alla yoga-termer. Och aroma-massage alltså…?! Kommer lätt boka in det här passet igen, nästa tisdag. Haha! 😉

yoga2

Foto: fitsugar.com

11 thoughts on “Oväntad yoga-upplevelse!

  1. Haha! Brandlarm innan yoga – Det låter verkligen avslappnande:) Nåja, Roligt med en liten massage-surprise kanske, men jag hade också blivit väldigt förvånad om någon började dutta olja i ansiktet på mig sådär!

  2. Wow, vad duktig du är! Shit, då vet man att man gått framåt 🙂 Min anläggning har så få yogapass, hade annars varit kul att ”svänga in” på nåt pass efter styrkan…

  3. Härligt!! Det är så härligt när instruktören tar hand om en, brukar få massage i pannan och runt ögonen, så skönt! 🙂

Kommentera

