När man inte kan sätta fingret på det?

Märkligt känsla när man inte känner igen sig själv.
När tankarna inte känns vettiga, när handlingarna inte känns som vanligt? Utåt sätt är det nog inte så stor skillnad, men inuti är känslan annorlunda. Kroppen är densamma. Och jag borde väl vara den samma (för vem kan förändras såpass mycket på ett par månader?) men ”kostymen” jag bär känns plötsligt inte som jag. Mycket konstig känsla, som jag inte riktigt kan förklara… Ursäkta om jag låter svamligt.

Men någon som kanske har känt likadant någon gång?

citat13

7 thoughts on “När man inte kan sätta fingret på det?

  1. Varenda vår kommer en liknande känsla till mig. Allt som oftast blir det vårdepression av det hela. ”Visst gör det ont när knoppar brister…”

    Ta hand om dig! Kramiz Emma

  2. Finns ett bra uttryck på franska som min morsa brukade dra för mig när jag var tonåring ”ne pas se sentir bien dans sa peau”, ngt i stil med att inte känna sig bekväm med sig själv, inte känna igen sig, vara ur sin kontext, kanske något i den stilen? Vet vad du menar i så fall. Det går över, livet är upp och ned, bästa är att hålla sig till goda vanor i dessa perioder.

  3. Jag tror att jag förstår hur du menar, en känsla av att något är nytt fast ändå bekant? Det är en lite jobbig, läskig känsla men en känsla som också kan leda till omvärdering och utveckling. De brukar ju komma någonstans ifrån de där känslorna: Något som hänt, något du tänkt mycket på, något du drömmer om?

    Stor kram!

  4. Känner mer än väl igen mej! Men tänker att det är såhär: sometimes when things are falling apart, they may actually be falling into place. Klyscha? Kanske! Men ibland är det bara så. Kram på dej!

Kommentera

