Sminkad, svettfri och luktar hallon!

Man kan ju visa ömhet. Och så kan man KÄNNA ömhet.
Jag känner det. Mycket! Aj, aj…! Som alltid, får jag träningsvärk när jag har kört benpass. Det slår aldrig fel! Det är en stor muskelgrupp och kör man tungt, tja då känns det, helt enkelt. 😉

* Benpress: 4 set
* Benpress, ett ben: 2 set/ben
* Marklyft: 4 set
* Knäböj i smithen: 3 set
* Utfall i smithen: 3 set/ben

* Biscepscurl i CC: 3 set
* Fällkniven med medicinboll: 3 set
* Russian twist m. medicinboll: 3 set
* Olika dynamiska plankor: 3 set

Något som slog mig, när jag stod där med svetten forsandes droppandes, benen skakandes och med högrött fejs: Hela gymmet är fullt med tjejer som är jättesminkade, nästan utan tillstymmelse till svettdroppar, matchande kläder (som ser mer ut som ”snyggkläder” än träningskläder). Är det mer inriktat på att se bra ut när man tränar, än att verkligen ta i…? Är det många som dejtar/träffas på gymmet, måntro?. Elighten me, please…?

// Hälsar ”hon den där, genomsvettiga gymtjejen som (troligtvis) inte luktar hallon. 😉
.

jag4

10 thoughts on “Sminkad, svettfri och luktar hallon!

  1. Äsch dom som sminkar sig är bara där för att ta en selfie i rätt miljö 🙂 Men jag förundras också över folk som är mer sminkade än jag är på fest. Var tar sminket vägen när man svettas liksom? Fast just ja… de svettas inte… Sen finns de de som luktar parfym lång väg i skogen. Det blir fel i mitt signalsystem, det hör liksom inte ihop 🙂 Med det inte sagt att man behöver lukta svett, men jag hade nog inte slösat den dyra parfymen för en löptur…

  2. Det är nog inte helt ovanligt att man träffar någon på gymmet. 😉 Men jag är som du. Svetten lackar och jag struntar fullständigt i hur jag ser ut. Dock så har jag oftast matchande kläder. Det blir lätt så när man nästan enbart äger svarta träningskläder. 😉

  3. Har tänkt samma tanke många gånger! Skulle inte orka piffa till mig extra för att gå till gymmet, tvärtom så tvättar jag ofta bort sminket inför träning…..smetas ju annars ut med svetten som rinner i pannan 😉 Har dessutom valt att inte träna på ”snyggaste/piffigaste” gymmet i min stad.

Kommentera

