Korkad…! Och så lite rygg och yoga på det.

Som ni vet älskar jag att köra rygg, när jag är på gymmet!
Eftersom jag inte kör styrketräning mer än kanske någon gång i veckan, tycker jag ibland att det är svårt att välja den där ”exakt rätta” vikten. Det beror så mycket på dagsform och hur man tänker mentalt just den dagen.

Men jag lyckades nog pricka in det ganska bra den här gången. Kanske ett par kg till hade varit bra, om jag skulle kört 4-6 reps. Nu blev det 6-8 reps, men det kändes ändå som en bra nivå. Passet såg ut så här. Inte så många olika övningar, men ganska tungt och fokus på teknik.

* Latsdrag 5 x 6-8 reps.
* Sittande rodd (smal): 3 x  6-8 reps
* Sittande rodd (bred): 4 x 8 reps.
* Pull downs i CC: 4 x 8 reps + ett sista dropset för att ”kräma” ur det sista.

Efter det avslutades gymtiden med en timmes grupp-yoga.
Lika skönt som vanligt! Men jag kände faktiskt lite frustration under delar av passet. Min höger axel krånglade ju för något år sedan när jag försökte köra excentriska chins (och krånglade även lite innan det). När jag står längre stunder i ”hunden” känner jag av det och måste avbryta…
I övrigt går ju alla krigarpositioner, rotationer, höftöppnare och balansövningar bra. Känns som jag relativt lätt hittar rätt fokus. Förutom just ”hunden” som sagt. Smått irriterande när en kroppsdel sätter stopp. 😦

På tal om kroppsdelar som sätter stopp;
Försökte mig på lätt jogg som uppvärmning. (*korkad*) Det gick ganska bra ett tag. Men jag borde gått av efter 5-6 minuter! Istället tassade jag på lite lätt, men efter dryga 9 minuter högg det till. I foten. (Samma känsla som jag fick när det högg till genom höften och NER i foten). Så jag avbröt på sekunden! Blir så trött på mig själv… *suck*
.

image

 

Annonser

12 thoughts on “Korkad…! Och så lite rygg och yoga på det.

  1. Hmmm strålar ner från höften till foten. Har du kollat ryggen? Låter nästan lite ”nervigt”.

    Måndagar e inte så illa ändå:)
    Har verkligen lust att få till nåt yogapass i grupp jag oxkså. Skulle behövas!

  2. Det är så lätt att bli så ivrig. Man vill bara testa. Så straffar det sig…. Men jag förstår dig, jag är precis likadan. Jag var lite orolig när jag skulle våga springa efter Ultran, det kändes som jag var ordentligt sliten mest överallt. Men kraschen löste allt, nu får jag gratis-vila utan att behöva fundera 🙂

  3. Oh inte så smart men jag förstår ändå känslan. Jag fick börja jogga i måndags och har redan fått lov att avbryta 4 ggr för att det gör för ont. Dvs jag har nog börjat för tidigt…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s