Morgon – Frukost – Dödade…

…min piriformis-muskel. Eller ja, dödade den nästan i alla fall.
Jag sätter mig gärna in i skador, symptom och behandlingar på nätet. Google FTW (Eller ja)… 😉 Det kan ju vara bra. Men ibland, inte så bra. Hur som helst; Läste bl.a. om att spänd piriformis-muskel kan ge känningar i höft och ner i benet. Har ingen foam-roller hemma så brödkaveln fick agera roller! Aj, som f*n, vad stel jag var i ”rumpeknölen”…?!

Tog rätt bra, men istället blev ischias-nerven smått upprörd. Eller ja, upprörd och upprörd… Riktigt j***a irriterad, kanske man kan säga..! Har istället för ont i höften, haft ont i baksida lår och knäveck hela dagen på jobbet. Sitta har varit sådär bekvämt, så jag har mestadels stått och jobbat. Inget ont som inte har något gott med sig, skulle man kunna säga. 🙂

piriformis

Foto: sofianorman.com

8 thoughts on “Morgon – Frukost – Dödade…

  1. Kavlar är onda ting! Oftast himla effektiva dock. Fast det lät ju dumt att du fick ont någon annanstans. Jag hade nog sagt som Anneliten, gå och kolla upp det då du får rätt diagnos och inte förvärrar något. Kram och krya på!

  2. Kavlandet är grejer det! Tror kanske att jag också bode kavla lite, utifall att det är piriformis som bråkar med mig igen då jag har ont i höft/ben. Borde också komma mig på riktig massage, alltför längesen sist!

  3. Det är trist det här med skador. Har själv problem med piriformisen vid långdistanser och det sitter i ett par dagar efteråt. Rullar på en bandyboll och tycker att det blir lite bättre. Hoppas kroppen din återhämtar sig snart.

Kommentera

