Höften kapitel 2 – Lycka!

Känslan efter muskel-kavlandet var ju sådär.
Som sagt, fick känningar på baksida lår istället. Men inte så mycket att jag inte kunde jogga… *hrm* Gav mig ut på en lugn runda. Körde jogg 3-5 minuter och gick 1-2 minuter emellan för att låta (eventuella) överansträningar få en mjuk start. Och… Jag kände INGENTING! I höften alltså. Jag var helnojig hela passet (på dryga 40 minuter).
”Kändes det inte lite nu… Jo… Eller nä…?”

Som jag har saknat rundorna i skogen, sista veckorna!
Och då är det ändå bara veckor... Stackars vissa löpare som inte kan springa på flera månader..?! Visst, man kan GÅ, men det är ändå inte samma sak….! 🙂 Nu blev det lugnt, lugnt tempo. *tass tass tass* Benen kändes relativt lätta och lungorna kändes hur ”stora” som helst. Inte ett enda litet flås. Kanske inte såå konstigt, med tanke på tempot, men ändå.

image

.
Jag som har svårt att hitta ”rätt” tempo på långpassen (dvs jag gärna springer för fort, utan att jag tänker på det); Det är SÅ HÄR det ska kännas på långpass. Jätte-, jättelugnt!! *Note to self*

Var galet nöjd när jag kom hem igen! (Syns det?) 😉
Inte ofta man har den där euforiska känslan. Och nu har ischias-känslan släppt OCKSÅ, så nu känns det riktigt bra. Nu blir det löpvila ett par dagar. Lite mer funktionella övningar och (ännu) mer yoga/stretch. Har inga planer  på att utmana ödet. Promise!

image

9 thoughts on “Höften kapitel 2 – Lycka!

  1. Har varit ute ur bloggsvängen ett tag på grund av hektiskt liv så nu blev det uppdateringsläsande. Tråkigt med höften, jag om någon vet ju hur det är att vara en av de där långtidsdrabbade… Hoppas det håller i sig så att du får spendera all tid du vill i löparskorna! Påskkram

  2. Härligt att höften är bättre!
    Det där med lugnt tempo på långpass är verkligen inte det lättaste. Kände att jag fick till det under den period när jag på grund av hjärtutredning var tvungen att ta det superluuuungt. Men så fort jag fick klartecken för snabbspringa var den nvunna kunskapen som bortblåst. Hopplöst fall!

Kommentera

