Långfredag – I blåbärspajens tecken!

Ser att många har passat på att springa långpass idag.
Passande…! 🙂 Det hade ju varit trevligt, men så långt vågar jag inte fresta höften just nu. Däremot hade jag tänkt köra ett gympass i förmiddags. Tyvärr var jag tokseg när jag vaknade imorse. Kudden var skönare än vanligt och jag tänkte flera gånger; ”Jag går upp om en liten stund”…

Varför är det så lätt att skjuta upp det och lura sig själv?
Inga ”bra” ursäkter. Bara det faktum att jag inte tog mig i kragen och gick upp ur sängen! Vissa gånger blir det så. Egentligen har jag ingen panik över utebliven träning, men blir ändå lite irriterad på mig själv att jag inte genomförde det, som jag faktiskt hade planerat. Oh well, nya tag…!

Istället hade vi besök och åt hembakad blåbärspaj, delade ögonblick och skratt.
Inte en så dum start på långfredagen det heller. 🙂

blåbärskaka2

11 thoughts on “Långfredag – I blåbärspajens tecken!

  1. Ibland måste man ju få ligga kvar och dra sig också. Även om det är en väldigt väldigt kort stund som det där jobbiga att kliva upp håller i sig… och ligger man kvar fortsätter ju det där jobbiga, hihi. Men blåbärspaj och umgänge lät långt bättre än ett träningspass.

Kommentera

