Tips! Hemmaträning i påsk (?)

Sambon kommer vara borta nästan hela påskhelgen, så chanserna att springa är begränsade.
På gott och ont. Kanske mest på gott just nu, så att jag slipper bli frestad att springa för mycket, nu när det är så många lediga dagar…? 😛
Med brist på möjligheter att springa, uppstår däremot möjligheter att köra hemmapass. Något jag är riktigt dålig på i vanliga fall! Köra styrka på gymmet går bra, men att köra funktionell styrka hemma får jag nästan aldrig tummen ur och gör. Det känns rätt tråkigt….

Innan man kommer igång vill säga!
Då känns det mest kräk-jobbigt?! Allvarligt talat… Nu är det i och för sig länge sen jag körde cirkelträning hemma, men är det verkligen så här jobbigt?? Distanspass i skogen är ju rena semester i jämförelse. Möjligen att intervallpass kan motsvara den här känslan…! WAAAAAH..?! Darrade rejält när jag var klar!

* Djupa knäböj 15 st
* Armhävningar 10 st
* Tåhävningar 15 st
* Höftlyft med sträckt ben 10 st /ben
* Utfall 15 st/ben
* Planka (till failure)

X 3 varv! Varje varv helt utan vila, sedan en kortare setvila (ca 60 sek) emellan för att hämta andan.
Det låter inte mycket (och för vissa kanske det inte är det), men hjälpes vad mycket jobbigare det var, jämfört med vad jag trodde det skulle vara, innan jag började…! Det kanske blir ett nytt hemmapass innan helgen är slut.

Nya övningar, samma upplägg. Den som lever får se… *pustar ut* 😉

hemmaträning

Annonser

5 thoughts on “Tips! Hemmaträning i påsk (?)

  1. Gott! Där satt den, ungefär 🙂 Är också kass på hemmaträning och hitta motivationen till det. Men visst kan man få till det så där överjäkligt jobbigt om man bara vill 🙂 Glad påsk på dig nu!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s