Traillöpning avslutade påskhelgen!

Jag var faktiskt lite nervös när jag gav mig ut.
Sista veckan har jag sprungit två kortare rundor här hemma, men har då medvetet hållit mig ganska nära hemmet ifall jag skulle känna av höften igen. Idag drog jag ut i skogen. Röda leden (6,7 km) och gjorde även en avstickare på den blå leden, som leder ännu längre ”rätt ut i skogen”. Skulle höften hålla…?

wpid-img_20140421_171203.jpg

Fullkomligt älskar den röda leden på naturreservatet här i utanför min hemort.
Det finns en längre, som är ännu mer terräng och ännu mer teknisk, men den här är så ljuvligt vacker! Dryga 8 km blev det den här gången, så tack kroppen (återigen)!

wpid-img_20140421_171124.jpg

Men det gäller att ha tungan rätt i mun!
Ok, fel av mig. Den kanske är rätt så teknisk bitvis… Haha! Men har faktiskt (peppar peppar) aldrig snubblat just här. TROR inte att jag har fegat (?!) 😛

wpid-img_20140421_171050.jpg

Jag börjar nästan tro att det var stela muskler som orsakade höftkänningarna.
*peppar peppar* Kände ingenting där ute i skogen nu heller. Men jag kommer fortsätta stretcha och ta det lite lugnt. Det viktiga är att kroppen fortsätter kännas bra! Saknar löpningen alldeles för mycket när jag tvingas göra uppehåll. Även vid kortare sådana… Älskade, älskade skog! ❤

wpid-img_20140421_170945.jpg

16 thoughts on “Traillöpning avslutade påskhelgen!

  1. Ser helt underbart ut! Och du ser underbart glad och pigg ut! Höftskrället ville nog bara att du skulle veta att hen fanns, och kommer nu att vara snäll och lydig.

  2. Underbara stigar. Sprang i liknande terräng på långfredagen. Underbart. Dessvärre har jag den inte bakom knuten, utan måste köra bil en god stund för att komma till fin skog. Njut!

  3. Vilken härlig runda! Jag har själv haft en liten trilskande höft men sedan några år tillbaka då jag övergick till uteslutande terränglöpning har jag inte haft några problem. I mitt fall tror jag att det mjukare underlaget och variationen i steglängd under terränglöpningen ett vinnande koncept. Kanske detsamma gäller dig?;)

Kommentera

