Massor av pollen!

Det är många som har det jobbigt nu.
Björkpollenhalten är den högst på över 35 år, hörde jag någonstans…?! Jag brukar inte reagera/vara allergisk. Men senaste dagarna har jag känt mig väldigt ”off”. Idag hade jag tänkt köra ett pass, men jag har under dagen haft känningar i halsen, huvudvärk, trötta ögon och känner mig riktigt, riktigt seg.

Det är svårt att avgöra om jag ”bara” reagerar på den höga pollenhalten, eller om jag är på väg att bli förkyld ? Äldsta sonen har varit snorig och haft hosta, så jag vågar inte chansa. Idag tar jag det lugnt, så får det bli ett pass imorgon om det känns bättre.

Är det fint väder? Oh yes!
Är det fint löparväder? Nope!
// (Hälsar hon som aldrig hittar ”rätta” känslan när det är över 15 grader varmt…) 😛

 

image

11 thoughts on “Massor av pollen!

  1. Ja det är lurigt med pollen och förkylningar, man vet liksom inte vad man ska tro? Jag var förkyld samma tid i tre år innan jag liksom själv drog slutsatsen att det måste vara gräspollen. Sen förra året kände jag inget alls… så nu är jag lika förvirrad som vanligt 🙂

  2. Det är ju nästan hemskt att säga, men oj vad jag reagerat (negativt) på senaste veckans ”värme” när jag sprungit. Fick flashbacks till förra sommaren och mastodonthuvudvärken efter svettpass, som gjorde mej till en blöt fläck. Nej, jag klagar inte 😉 men det tar tid att ställa om termostaten liksom!

  3. Är inte allergisk men känner det ändå oerhört mycket lättare att springa efter regn, eller under regn, om vårarna!
    H. En som också tycker det är jobbigt att springa när det börjar bli för varmt.

  4. Ja jag som är allergisk känner ju stor skillnad mellan förkyld och pollen. Mina ögon kliar så jag har lusst att slita dom. Men förstår att det kan vara knepigt om man inte varit det innan! 🙂
    Kram

  5. Ping: Skosulan.com | En utmaning som heter våren

Kommentera

