Att skapa motivation…

… när man inte ”har den”.
Det är inte alltid helt lätt. Det är (tydligen) lite lättare när man har barn! Jag var riktigt nära att skippa mitt inplanerade styrkepass häromdagen. När jag åkte med mellansonen till fotbollsträningen, säger äldsta sonen: ”Jaaa! Kom nu mamma! Vi skulle ju få följa med dig till gymmet!”

Eh, ja… Aningens svårt att säga: Nej, mamma orkar inte, i det läget.
Bara att pallra sig iväg och göra barnen glada… 🙂  Väl där kändes det ju bra (som de allra flesta gånger). Först tänkte jag köra uppvärmning på löparbandet. Det blev något helt annat. Efter ca 1 km var jag uttråkad så jag ökade tempot lite. Sen lite till. Och lite till. Och lite till. Sista halv-km (av totalt 3,5 km) gick i 4,50-tempo och det kändes inte alls så jobbigt som det borde ha gjort. Vad hände där?

Efter den ”uppvärmnigen”… blev det styrka.
Benen var trots allt lite trötta och kroppen lite ”off” rent generellt, så jag valde att fokusera på lite mindre muskelgrupper. Det blev axlar, bisceps, triceps och såklart den viktiga core:n!

* Biscepscurl med skivstång: 4×10 reps
* Tricepspress i CC: 4×10 reps

* Drag till hakan, skivstång: 3×10 reps
* Militärpress, skivstång: 3×10 reps
* Rotator-kuffen, m. hantlar: 3×10 reps

* Sidoböj med hantel: 3×10 reps/sida
* Fällkniven med medicinboll: 3×10 reps
+ 5 min avslutning på foamroller´n! Aj aj, behövligt! Var nära att börja lipa ett par gånger… Stela muskler! 😮
.

foam-roller

Annonser

7 tankar om “Att skapa motivation…

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Google+-foto

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s