Att ha en kille på prov!

Eller ja,  inte en kille kille. En hanhund (förstås)! 😛
Ni som hängt här ett tag känner kanske igen honom? Den ”vita faran”. Jag har ju passat honom vid några tillfällen innan. Men nu är han eventuellt här för att stanna. Om han uppför sig. Vi passade i alla fall att ta en löprunda tillsammans. Bra start, eller hur!

image

Han låg steget före mig under de första kilometerna.
Efter det var han inte lika ”kaxig”. Han var snabb och explosiv kan man väl säga för att sammanfatta det. Dock inte i närheten av att vara  en seg skogssnigel (än så länge). Sista km hem var han ett par meter bakom mig hela tiden (dock springandes). Får han regelbunden löpträning, kommer han lätt komma upp i ett par mil (eller mer). Han älskar att vara i skogen. Det syns i ögonen! Och vem älskar inte skogen liksom?! 🙂

image

Detta är absolut ingen början på en barfota-debatt.
Men samtidigt måste jag säga att jag imponeras av dessa ”små” tassar som är sååå mycket smidigare än mina klump-fötter, ibland stenar och rötter! Önskar jag kunde köra lätta, smidiga steg; ”tass, tass tass”. Det kommer kanske, om jag övar (ännu mer)? 🙂

image

20 thoughts on “Att ha en kille på prov!

  1. Vilken sötis och vad roligt med löpsällskap! Jag har funderat på om det där med att hundar (och djur generellt) är så mycket smidigare i skogen än vad vi (eller jag) är beror på att de har fyra tassar och vi bara två fötter. Ett felsteg för dem innebär att de fortfarande kan hålla balansen, medan ett felsteg för oss snabbt leder till att vi ramlar omkull. Dessutom är ju deras tassar mycket mindre och passar in på fler ställen så att säga. Jag brukar också avundas vår hunds smidighet i skogen 🙂

  2. Hanne förresten. Jag hade han-hund på helgerna under en period. Gick inte särskilt bra att springa med pga upptagenhet med revirpinkeri 🙂

    • Det är en vit schäfer/herdehund (som används i framavlingen av just vit schäfer).
      Han får pinka max 2-3 gånger (har jag bestämt). Oftast blir det en gång precis när han kommer ut och sen några fler (nu när han springer i koppel). I övrigt drar jag med honom. Pinka kan han göra när vi kommer tillbaka hem i så fall. Så snäll är jag… Haha! 😉

  3. Vad mys, så fin han är! Har försökt springa med min vovve en gång — det gick… sådär. 😛 Hon var lite för stissig för att det skulle funka. Men ska träna mer! 🙂 Dock kan hon nog inte följa med på så långa rundor (liten chihuahua/jack russell-blandis!).

  4. Välkommen i gänget 🙂
    Och hoppas verkligen ni kommer kan behålla honom.
    Du kan få lite hundinspiration nästa helg

  5. Får se om det funkar nu. Alla mina kommentarer kommer nämligen inte med har jag märkt. :-/
    Vad härligt med löpsällskap. 🙂

Kommentera

