En mil i regnet!

Det är något magiskt med ett stilla vårregn!
Ofta tar det emot lite när man ser det gråa utanför fönstret, men när man väl är ute och det småduggar lite är det ganska svalt och skönt! Som att springa ”inbäddad” lite i mjuk, lätt dimma… 🙂

Det var lätt att andas, nu när senaste veckans regnande har ”sköljt” bort all pollen! Lite blöt om fossingarna blev jag, men jag fryser oerhört sällan om fötterna (trots avsaknaden av ullstrumpor). ”Vita faran” var med och det kan nog bli en bra trail-hund av honom! Idag var han pigg relativt länge, men segnade lite runt 8:e kilometern. Det artar sig.

Det lär nog bli många blåbär i år!
Jäklar, vad mycket ”kart” det är i riset just nu. Trevlig lösning när man är ute i skogarna och blir lite småhungrig. 🙂

Höften har känts helt ok sista veckorna. Imorgon är det ”ultimata” testet kan man väl säga. 30 km upplevelselöpning på Billinge-leden. Jag är, ärligt, talat rätt nervös!! Det längsta jag har sprungit hittills är ju på Risveden (ca 18 km). Ytterligare 12 km alltså. Förvisso i lugnt tempo och lite foto-stopp och fika på vägen. Hur kroppen reagerar återstår att se….. 😛
.

image

image

image

image

image

12 thoughts on “En mil i regnet!

  1. Ha en härlig upplevelsetur idag! Och visst är det skönt i fuktigt, grönt inbäddad natur?! Hoppas det blir mycket blåbär… gäller bara att det inte ska komma någon frostnatt.

  2. Vad jag längtar efter att kunna springa en mil igen! Kan än så länge bara springa 4 km innan knät säger ifrån, men men, bättre än inget!:)
    Ser så härligt ut på dina bilder också! Önskar att vi hade sådana spår i närheten av vårt hus.
    Måste bara tala om att du inspirerat mig till att börja styrketräna mer och jag gillar det!:)
    Ha en skön helg och lycka till imorgon!
    Kram

Kommentera

