Muskelminne & Fantomsmärtor?

En helvetesdag på jobbet, med frustration som sprutade ut genom öronen!
Till att vara nära att skippa träningen helt. Till att tänka: ”Nej, ut nu. I värsta fall kan du bara GÅ!”  Till att slutligen njuta! Tänk vad det kan ändra sig… 🙂

Början av passet var riktigt segt!
Gissar att det var lite sviter efter helgens lååånga långpass. I varenda uppförsbacke började det värka i musklerna och flåset for i höjden.
”Näää, jag skiter i det här!” tänkte jag först. Men knatade ändå på. Bara en liiiten bit till. Och tänka sig. Den där lilla biten gjorde susen. Alla slaggprodukter som fanns kvar försvann nog efter hand och efter ca 4-5 km slutade musklerna att värka. Istället kändes benen t.o.m. ganska pigga. Vilken förändring?!

image

Och det är sällan jag springer långt på vardagar, men med den här känslan i kroppen och l.j.u.v.l.i.g.t. väder blev det hela 12 km! Ett långt distanspass. Eller ett kortare långpass, beroende på hur man ser det. Och dessutom distansrekord för ”Vita Faran”! Han såg dock ut att vara helt och hållet nöjd! 🙂

När jag var i Skövde förra helgen, fick vi dessutom rota lite i Annelies grejer.
Vissa av oss skämdes mer än andra… (Alexandra).  😉   Med mig hem följde ett par Salomon Sense Mantra, som jag har varit nära att köpa ett par gånger. Lätta skor, men de där extra 3 mm drop gjorde mycket. Jämfört med mina trailroc 236, var dessa betydligt mer dämpade och ”snälla” mot foten. Dessutom betydligt mer door-to-trail-sko än vad trailroc:en är såklart, men sköna.

”Vita faran” är dessutom bra på att posera, såg jag när jag kollade igenom fotona.
Här står vi och posar likadant. Han har nog en  lite ”fotogenic-ådra” den där vovven… Hihi! 😉

image

10 thoughts on “Muskelminne & Fantomsmärtor?

  1. Ingmaries ledord ovan tror jag också stenhårt på. Även dagar när det känns segt kan man alltid testa en bit, vaknar kroppen inte är det bara att lunka hem och äta glass istället.

  2. Så skönt när det vänder och energinivån ökar i takt med att man är ute 🙂 Jag hade helt missat att du har tagit en hund. Och en löparhund dessutom! Vad kul! Super fin är han 🙂

  3. Såklart det sitter kvar i kroppen. Men som jag brukar säga: Prova 20 min. Vänder det inte då så ska man avbryta. Men det gör det för det mesta. Vänder alltså.:-)
    Go vit fara!

  4. Visst är det underbart när man tar sig ut och får ut den där frustationen.. Den bara springer bort ur kroppen och man mår så skönt när man kommer hem!
    Kram, du är GRYM

  5. Hej! Hur är de skorna i storleken? Små eller normala om du jämför med andra skor? Tack så länge.

Kommentera

