Sörmlandsleden vs. Fredags-njutning!

Tanken var att jag skulle vara på väg till Sörmlandsleden just nu.
Det hade varit rena drömmen att tassa fram på de inbjudande stigarna! Men eftersom min höft fortfarande är lite oberäknelig, ville jag inte chansa. Troligtvis hade den hållt för helgens planerade 23 + 23 km, eftersom den klarade förra helgens 30 km.

Men som sagt, jag tar det säkra före det osäkra. Det blir säkerligen något pass i skogen här hemma i helgen, men då kan jag känna efter och ev. korta ner det, om det behövs.

Det känns tråkigare att behöva avbryta ett sånt äventyr, när man är ute och springer med en massa likasinnade. Och om jag hade haft maximal otur, kanske inte hade kunnat springa på ett bra tag. Fegt, eller klokt….? *funderar*

Idag blev det i alla fall ingen tränings alls.
Urskönt väder (!) men jag var helt slut när jag kom hem från jobbet. Jag kanske på ALLVAR, ska börja fundera på att göra morgonträning till något kontinuerligt? Även om jag är ooooerhört seg på att komma upp ur sängen, så känns det som att kroppen varit oerhört trött på kvällarna sista tiden.

Det är mycket på jobbet nu och det tar ut sin rätt. Och om kroppen då (åtminstone) är mer utvilad på morgonen, känns det som en ganska bra idé. I alla fall nu, när jag inte ligger där i den varma sängen och klockan är 05:10… Haha! 😉

Ja, vi får se. Nu blir det lite familjetid.
Och gottigheter (choklad)! Men först, lite andra gottigheter. Hallon och passionfrukt är inte dumt det heller. 🙂
.

image

5 thoughts on “Sörmlandsleden vs. Fredags-njutning!

  1. Klokt!!!
    Det är farligt att springa med andra när man känner sig tveksam! När jag trappar upp efter en skada kör jag alltid själv, för att inte ha någon som helst press att fortsätta om jag känner de minsta aning!

    Skulle till o med vilka säga MKT klokt:)

  2. Själv hade jag planerat långpass idag, men baxnade ur då det regnade. Ändrade planen till att springa dubbelpass, men nu sitter jag här med ett ömmande lår och funderar ifall jag ändå borde låta bli.
    Svårt då man vill men inte vet om kroppen riktigt håller.
    Lääängtar till att kunna springa 30 km som du

Kommentera

