Funderingar & Länkkärlek

Det här med värme. Sommarvärme.
Det är super-mega-jätteskönt!! Om man inte ska springa! Jag kommer på mig själv att tappa all inspiration. Är inte alls sugen på att ge mig ut i skogen, vilket annars brukar locka rejält! Jag läser om era äventyr; Helenas simning, Ninas yoga, Saras och Charlotta Sofias (inte helt behagliga) löpning (men ni kom ut!), Linas backintervaller i 25-gradig värme (!) och Alexandra trailhelg i Kolmården (där jag skulle varit med).

Jag borde bli sugen. Inspirerad. Motiverad!
Men det enda jag tänker är: Åh vad skönt med viiila! Sitta still. Dricka vatten och äta lite jordgubbar. Och kanske en glass…?

Kroppen har fullkomligt gått ner i sparläge. Värmen knäcker mig. Jag o.r.k.a.r. inte…. Blir faktiskt (?!) rejält sugen på att köra morgonlöpning, veckan som kommer. Nu kommer sambon hem imorgon, så nästa vecka kan jag sticka iväg tidigt på morgonen. Behaglig, härlig 15-gradig luft! Så skönt!  Mm, det får nog bli så… 🙂
.

wpid-20140330_100206.jpg

12 thoughts on “Funderingar & Länkkärlek

  1. Bada!Drick kallt. Spring på morgonen som du själv föreslår. (Eller kvällen) Å andra sidan. Det är inte många dagar det är så här varmt/år…

  2. Jo hallå, verkligen, jag går omkring som en flämtande amöba just nu 🙂 Nej, jag klagar inte -sommar ÄR härligt- utan jag konstaterar bara. Gillar läget och chillar istället för att springa mej till migrän, värmeflämt och andra obehagligheter. Midnattslöpning får det absolut bli sen när semestern är här, om inte annat så för att ”få uppleva det” och verkligen ta tillvara hela sommaren, dygnet runt 🙂
    Kram och tack för länkkärlek ♥♥

  3. Och egentligen gör det ju inget! Jordgubbar är härligt och springer du inte idag så kanske imorgon eller i alla falla snart. Det är ju det som är det fina med att verkligen leva ett aktivt liv. Man har kommit förbi stadiet och frågan: ska jag börja träna eller inte!?
    Ta det nu lugnt i solen.

  4. Klokt att lyssna på kroppen. Jag har inte kommit så långt som till morgonpromenader, men de längre hundpromenaderna förläggs allt senare på kvällen såna här dagar. Varken människa eller hund orkar. Kram.

  5. Ser så gott ut! Får bli jordgubbar här idag tror jag bestämt 😛
    Jag är så sugen på träning så det spritter i kroppen. Har haft ledigt i hela fem dagar 😀
    Ha en fin fredag! kram

  6. Jag är i Stockholm nu, och tog en fantastisk runda i det fina vädret. Men jo, jag gav mig ut först ca 20.15 och sprang en dryg timme i shorts och kortärmat. Underbart och inte för hett den tiden.

  7. Jag ska vara i Spanien i tre veckor i sommar, vilket jag absolut ser mkt fram emot och så, men alltså… börjar inse att det kommer vara rätt varmt där, och det går ju inte direkt att hoppa över löpningen i tre veckor. Madre mía, hur ska det gå? Hett hett hett.

  8. sprang idag tidigt på morgonen och det kändes som om det var enda möjligheten för mig. I värme orkar min kropp inte alls lika bra som i kyla. Föredrar faktiskt snöstorm framom gassande solsken och 30 gradig värme.

Kommentera

