Skavsår och tomater!

Äldsta sonens skola har sålt tomatplantor för att tjäna lite extra pengar.
Två stycken har fått följa med hem tidigare. Och jag som har svarta fingrar (eller vad har man, när man INTE har gröna…??) har blivit lite barnsligt pirrig när jag ser hur de (framför allt den ena plantan) har vuxit så det knakar!! En omplantering räckte inte, nu har jag köpt en ännu större kruka och blommor är på väg att slå ut. 🙂

Häromdagen kom sonen glatt skuttande från skolan.
Med ytterligare fyra små baby-plantor (!) De hade inte fått sålt allt och nu orkade inte fröknarna vattna mer tomatplantor. Nähäpp… Men hit med dem bara! Med lite mer ”I know nooothing”-gå-på-känsla-skötsel, ska vi väl få dessa fyra att växa också. Vi vet ju vilken grönsak vi kommer äta hela sommaren… Hihi!

image

Ledig torsdag och jag hade tänkt springa.
Jag erkänner; vaderna var aningens ömma efter distansrekordet i trailroc-skorna. Men i övrigt glad kropp. Eller ja, nästan glad kropp. En pulserande, smått infekterad (?) blåsa strax under stortån gjorde sig påmind. Jag vet att man kan ha compeed, men det fanns inte hemma och jag hade varken tid eller lust att dra in till stan och leta rätt på det. Det blev istället en lugn dag hemma, med familjen. Mysigt det med. 🙂

image

5 thoughts on “Skavsår och tomater!

  1. Egenodlade tomater är ju verkligen löjligt gott, gissar att du har gröna fingrar snart.
    Förstår att du valde att inte springa, ser inte skönt ut någon stans. Kram

  2. Aj aj aj, ser inte skönt ut!!

    En fråga: har du löparryggsäck eller typ ultravästen för att få med dig vatten och energi på långpass? Jag ska springa 3 mil trail i sommar och det är ett självförsörjande lopp så jag måste kunna bära med mig det jag behöver.. Klurar på vad som är bäst.

    • Jag köpte en rygga för ett par månader sen (Salomon Agile 12) som jag testade när jag sprang 3 mil på Billinge-leden. Kände inte av den alls, så det är ju ett bra tecken..? 🙂
      Jag har även haft haft ett vätskebälte tidigare, men tycker det glider upp i midjan (vill ha det på höften), men har väl för breda höfter för att det ska sitta bra? 😛

      • Vätskebälte har jag oxå men jag behöver kunna bära med mig mer vätska och energi. Frågan är om ultraväst el rygga blir bäst.. Jag har inte breda höfter men vätskebälte glider upp i midjan på mig med. 😊

Kommentera

