Kuperat som #@!*/&#?….!

Det är mycket golf på sommaren.
För sambon alltså… Vilket gör att vi på helgerna ”slåss” om det ska bli golfrunda eller långpass. Igår drog han ut på golf med en kompis och var inte klar förrän strax efter lunchtid. Inget brist på tid i sig, men efter det hade vi också lovat oss att infinna oss hos vänner för grillning. Så min löpning såg ut att bli lite underprioriterad.

image

Nu var jag så otrevlig och asocial att jag valde att ta med mig löparkläder.
1. Vi känner dem såpass väl, att det var ok att göra så! 😉
2. De bor på landet, så lite nya vägar att upptäcka är ju aldrig fel.
3. Satte plåster, samt tejp på skavsåret på foten. Ready to go.

image

Ny outfit blev invigd också!
När jag frågade barnen var det tyckte fick jag ”godkänt” av äldsta och yngsta sonen. Mellansonen fnissade och när jag undrade varför han fnissade sa han bara:
”- Snyggast i hela världen, mamma!” Om han menade det eller inte, vet jag inte. Men små vita, lögner kan göra människor glada också. 😉
Ett tips dock! Glöm INTE VASELIN mellan låren! I alla fall inte om ni vet att de gnuggar emot varandra. PS. Saliv funkar inte lika bra. Don´t ask me how I know… 😛

image

Det var aningens för varmt, enligt mina mått mätt.
Ca 22 grader i skuggan och något varmare i solen. Problemet (som jag upptäckte efter ett par km) är att det var väldigt mycket kalhyggen och väldigt lite skugga… Solen låg på och jag hade varken keps eller solglasögon på mig. På några enstaka ställen var jag inne i skogen och sprang och då var det ju mysigt (som vanligt)!

Och det syns inte på bilderna, men det var kuperat som tusan, ca 95 % av rundan! Gick det inte uppför, så gick det nedför. Orimligt lite platt mark?!

image

Stötte på en sommardröm! Tänk att bo så här…? Ljuvligt!
Jag önskar att känslan i löpningen också hade varit ljuvligt. Det var den inte…! Kände mig seg redan från början. Seg, trög, tung och flåsig… Tänk att olika pass, samma vecka kan kännas så olika. Eller jo; Klart det kan, men jag har inte kommit på vad det är som påverkar den ena eller andra känslan. (Än…)

image

Tänkte inte köra långpass, så jag hade inget vatten med mig.
Det var ju, som sagt, lite varmare än planerat pga alla öppna ytor. Med solen rakt över huvudet, nästan hela passet, blev det lite nöddrickande i en sjö! Funkar utmärkt, min mage är inte känslig av sig. Fördelen med landet; det är (oftast) ingen fara att dricka vattnet.

image

I slutet av passet såg jag den största tjur jag någonsin sett!!
Jag blev så förvånad och chockad att jag glömde att ta kort på honom, utan bara skyndade förbi hagen. Han stirrade på mig, som att jag var den godaste munsbit han någonsin hade sett… (Troligtvis inte, då de är gräsätare, jag vet. Men det kändes så). 😉
Väl tillbaka på vännernas gård, möttes jag av dessa små typer. Jag var betydligt mer bekväm att ta kort på den ytte-pytte-lilla kycklingen som knör sig in mellan de två hönorna. Mer lagom storlek på den. Fast hönorna stirrade lika stint på mig som tjuren…

image

Jag fick dock en redig huvudvärk ca 1,5 timme efter (?!) passet.
Blev liggande i soffan, under en mörk filt med två värktabletter i blodet och med det i kombination med en timmes slumrande, vaknade jag upp vid 20-tiden och mådde lite bättre. Vattenbrist? Saltbrist? Spända axlar? Någon skit i kroppen? En kombo av några av dessa? Hur som helst. Uscha, gör helst inte om detta…! Men i övrigt, en skön dag. 🙂

Annonser

22 thoughts on “Kuperat som #@!*/&#?….!

  1. Ping: Mitt 2014 – Del 1 (Januari – Juni) ! | Rund är också en form!

  2. Jättesnygg outfit, I like a lot.Från var? Fast shortsen var inte optimala? Och ljuvliga foton. Jag ÄLSKAR den här årstiden. OCH skogen!

  3. Supersnygg outfit, var det inte den tjuren stirrade på tror du? Det är väl inte bara Ferdinand som gillar rött? ( eller ja rött och rött).

    Kram

  4. Bra jobbat! Jag ”tjatar” ju om kokos i tid och otid men det är kalasbra att smörja me doljan på både sår och mot skav. Kokosvatten är fullt av elektrolyter och perfekt som återhämtningsdryck. (Men välj ekologisk!!)
    KRAM

  5. Håller med Ida! Blir så sugen på att ge mej ut 🙂
    Och supersnygg springoutfit! Är bra sugen på de shortsen du har (eller ja, inte exakt dina men likadana..haha)

  6. Som alltid roligt att få hänga med på dina trailpass 😃
    Jag har ju samma huvudvärksproblematik som du har och tackar bästa Miss E för bra tips!
    Kram!

  7. Haha, underbar berättelse 🙂 Och snygg outfit!

    Testa att dricka ordentligt timmarna innan du ska ut. Då menar jag att hälla i dig kanske 1-2 liter under de närmaste 4-6 timmarna. Ev med några resorb i. Jag tror att det kan göra att du upplever värmen mindre besvärande. Och ta för vana att alltid ha med dig vatten ut.

    Mitt tips är att hitta ett vätskebälte (tex Nathan) eller ännu hellre en flaska som du trär över och håller i handen. 0,5 liter räcker gott. Men en handhållen flaska blir det mycket enklare att ta med sig vatten även på korta rundor eftersom man inte behöver krångla med ryggsäck etc.

    Köp hem lite elektrolyter, tex Nuun (beställ från tex ultramarathonrunningstore) och ha i vattnet vid längre pass. Det innehåller bara mineraler och jag tycker att det är bättre än resorb (som är till för barn med diarré typ) vid långpass. Socker kan du få i dig på andra sätt.

    Ha det gott!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s