Fullkomligt Average, tack!

På träningsportalen shapemeup.se har jag vid flera tillfällen sett den här reklamen.
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga…  Reklamslogan: ”Why be average when you can be more”?

Mer vadå…? Om jag äter piller som ökar förbränningen blir jag brun och får stora bröst?
Jag tror att jag väljer att vara ”Average”, vilken dag som helst! Bara sorglig (t) (försök till) reklam, anser jag. 😦

(Orka-Mera) Anna skrev ett inlägg i samma kategori häromdagen, gällande mediavärlden. Hur tidningar inte längre fokuserar på träning och/eller träningstips, utan skriver om helt andra saker! Det blev många kommentarer, bl.a. från en journalist som jobbar på tidningen. Läs!

reklam

5 thoughts on “Fullkomligt Average, tack!

  1. Riktigt bra kommentarer från Joakim ang womens health.
    Ja, visst är det trist att man inte kan få vara den man är. Oavsett om man vill vara average, lite mer eller lite mindre. Bara vara!

  2. Jag både är mer och har mer än deras ”more”. Både mer fett, mer (naturliga) bröst, mer vett och mer hårfärg. 😉 Var är min reklampelare? 😃

    Heja Average!
    Kramiz Emma

  3. Avarege för mig med, tack! Springa med såna där stora bröst måste ju vara jättejobbigt.
    Allvarligt: reklam- och mediabranschen kan verkligen göra mig både förbannad och ledsen. Värst är tanken på att det kanske är sånt här som funkar. Det som faktiskt säljer – både mysko piller och tidningar.

  4. Riktigt dålig reklam, tror hon som startat/äger shape me up portalen tränar på gymmet där jag jobbar…..
    Ointressant vetande, men ändå.
    Kram

Kommentera

