Varför springa inomhus på sommaren?

Jag förstår att det väcker en del frågetecken;
När man ser någon stå på ett löparband, när vädret är strålande utanför gymfönstret. Marathon-Mia ställde frågan som många (förmodligen) tänker. Det är kanske en sak att köra styrka inomhus om man behöver tyngre vikter. Men att springa på löparband när man kan springa ute? Jag kan ju bara svara för egen del men så här tänker jag:

1. När sambon är bortrest och jag har tre barn, funkar gymmets barnpassning och löpning på bandet bättre, än ingen löpning alls.
2. När det är TOKVARMT kan jag nästan föredra ett pass inomhus, där det är 10-15 grader svalare.

Vi har nog olika anledningar allihop.
Springer ni inomhus på sommaren? Varför i så fall? 🙂

wpid-IMG_20130804_192842.jpg

Foto: Jag. Skånsk sommar 2013

7 thoughts on “Varför springa inomhus på sommaren?

  1. Något intervallpass eller fartpass då och då men annars undviker jag löpband. Skogen och bergen är bäst. Är det för varm på dagen får man gå upp tidigt.

  2. Jag älskar att köra löpband! Man har full koll på tid och fart i intervallerna och man kan faktiskt köra med fläkten på. Inte läskigt om man måste köra tidiga mornar eller sena kvällar. Jag kör inte gärna ute konstiga tider här.

  3. Springer inne om det blåser för mycket (= nästan alltid i Malmö… ) eller om det är för varmt. Intervaller tycker jag också är lättare att köra på löpbandet, eftersom det är lätt att hålla koll på fart och tid.

  4. jag skulle ALDRIG göra det men jag förstår de som har anledningarna du skrev + pollen + om man är på väg tillbaks efter en skada kanske.

Kommentera

