Sommarkänsla!

Det har inte blivit mycket träning den här veckan.
Livet har kommit emellan så tid har inte funnits. Och kanske lika bra det, då jag tycker mig ha haft små känningar i halsen till och från nästan hela veckan.
Fredag eftermiddagar brukar innebära att man (eller i alla fall jag) är oerhört seg, efter en hel arbetsvecka. Men jag kände mig faktiskt ovanligt pigg igår. Därför passade jag på att ge mig ut på en runda med Vita Faran.

image

Trögstartad kropp, men jag börjar vänja mig vid det här laget.
Ca 4-5 km innan jag hittar något flyt. Ska man ut på en riktigt kort runda, är det ju tråkigt att ”vakna” till liv när man i princip är klar… Den här rundan blev knappa milen, så jag kunde njuta en liten stund i slutet i alla fall.

Vita Faran hade nog inte en bra dag, däremot. Han låg bakom mig hela tiden, särskilt inne i skogen. Där VILL jag ju förvisso att han ska springa bakom mig, men däremot har jag inte lust att DRA honom med mig… 😉

image

Det var riktigt skönt ute!
Behagligt ljummet, men inte för hett. Plus att det fläktade lite. Anti-värme-Malin var nöjd! 😉 Jag kände av senaste tidens huvudvärk lite, litegrann efter ca 4 km. Sedan insåg jag att istället för att springa med armarna längs sidorna i ca 90 graders vinkel, har jag en tendens att ”lyfta ut” armbågarna, ut från kroppen.

Jag inbillar mig att detta spänner axel/nackpartiet en del, så resterande del av rundan försökte jag hålla armbågarna tätt intill kroppen och det verkade hjälpa (?) Men jag ska väl inte ropa hej… 😛

image

Förbi sjön och genom hästhagar.
Naturen är verkligen magisk nu! Kan man inte stoppa tiden ett tag…?

image

Det är väldigt, väldigt sällan man ångrar ett pass.
Men vissa känns bättre än andra. Igår var ett sånt pass. Jag lät tankarna flöda fritt och släppte det jag inte vill lägga ner onödig tid på. Tänk att man kan må så bra av att göra något man älskar…!

image

4 thoughts on “Sommarkänsla!

  1. Rent magiska bilder!
    Kanske är du ngt på spåren där – med armbågarna. Hoppas det. Fast jag springer också lite mer åt det hållet i terräng. För balansens skull, gissar jag.

  2. Härligt! Jag brukar också tänka på tekniken när det går lite trögt. Om inte annat brukar det hjälpa att flytta fokus så att man glömmer att det är jobbigt!

Kommentera

